Valget er dit - lidt endnu

uffesnyhedsbrev

Kære medlem af Alternativet

Bare lige en kort søndagshilsen.

Først og fremmest: Tusind tak til alle jer, der var med til at hænge valgplakater op i går. Vi har ikke mange penge, men vi har til gengæld valgets nok sejeste frivillige. Tak, tak, tak!

Dernæst: Jeg håber, I har set vores ikonplakat, nemlig vores valgplakat lavet af is, som vi i går hængte op foran Christiansborg. Jeg er rigtig stolt af plakaten og modtagelsen har da også været overvældende god. Se for eksempel her og her.

Idéen med en plakat lavet af is, der smelter væk, er selvfølgelig, at vores fremtid - ligesom plakaten - forsvinder, hvis ikke vi gør nok for at bremse klimakrisen. Vi illustrerer med andre ord, at vi har et valg - men også at vi kun har et valg lidt endnu. Snart er det nemlig for sent.

Netop fordi plakaten forsvinder, har vi lavet en video, som foreviger plakaten. Den håber jeg meget, du vil dele med alle dine venner, bekendte og familie, så flest mulig kan hjælpe os med at sikre, at folketingsvalget bliver et klimavalg. Det er der i den grad brug for.

Videoen er indtalt af skuespiller Jesper Christensen - og du kan se den her.

God søndag!

kh Uffe

PS: Vores valgkampsarrangement “Grønnere end systemet tillader” begynder i næste uge, hvor vi kommer til Aalborg på tirsdag og Aarhus på onsdag. Siden går turen senere i valgkampen til Odense og Roskilde. Jeg håber at se mange af jer! Der er blevet skruet et godt og inspirerende program sammen.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet

Åbenrå 33

1124 København K

+45 71 79 18 64

www.alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk

medlem@alternativet.dk