Vær med til at skabe Alternativets Politik

VI VIL VÆRE ENDNU BEDRE! At udvikle politik i fællesskab er både sjovt, inspirerende, svært og krævende, og derfor øver vi os sammen i, at blive bedre og udvikle vores aktiviteter og metoder. På denne tråd på Dialog kan du stille spørgsmål, komme med kritik, gode idéer og erfaringer, til den måde, vi sammen udvikler vores politik på.

Importeret fra: https://alternativet.dk/politik/vaer-med-til-skabe-alternativets-politik
1 Synes om

Dialog som vi anvender til debatere på har normalvis en funktion, så der sendes et referat af hvad der sket på dialog - eksempelvis 1 gang pr uge. Fungere dette stadigvæk, jeg synes det er længe siden jeg har modtaget disse referater, hvilket gør at jeg ikke kommer herind så ofte, så jeg kan deltage i udviklingen af politikken.

Derudover tænkte jeg om man har mulighed for at lave en opsætning af Dialog så man ikke får vist indhold fra de Lokalforeninger og Storkredse man ikke er en del af som standard?

1 Synes om

Ja, det fungerer stadigvæk. Men hvis “ofte” besøger siden, så sendes mails ikke.

Måske! Du kan sætte en overkategori til Ignoreret og så sætte din lokalforening til noget andet. Jeg tænker det måske virker.

1 Synes om

Jeg forsøgte at ændre som anvist, men det havde ingen effekt. Jeg skulle gøre det for hver lokal forening så det tager lidt tid, men derefter ser oversigten over seneste indlæg meget mere relevant ud for mig. Jeg ved ikke om der kan være en bedre løsning til dette, synes ihvertfald at det giver et bedre overblik.

Godt hvis mailudsendelsen virker, jeg vil forsøge at holde bedre øje med om jeg modtager mails fra Dialog med sammenfatninger.

Hej Thomas,

Jeg kiggede lidt videre og det ser ud til at der er to løsninger på mit spørgsmål. Man kan slå visning under seneste fra for kategorierne for lokalforeningerne, så indlæg i disse kategorier aldrig vises under seneste. Alternativt opretter man en brugergruppe til hver lokalforening og tilknytter hver brugergrupper til den pågældende kategori for lokalforeningen. Derefter kan man sætte rettigheder for lokalforeningerne, så man kun kan se indlæg fra ens egen lokal forening. Den sidste løsning kunne måske være en løsning så man fik et bedre overblik på Dialog, men den kræver nok noget arbejde at få på plads.

Hilsen

Troels

Jeg vil gerne tilslutte mig dette, som højeste prioritet i forhold til at få folk til at bruge Dialog. Det skal ikke være en indstilling man selv skal lave, men noget der virker som udgangspunkt, i hvert fald hvis man er logget på via AlleOs (som jo kender afdelingstilhørsforhold)

1 Synes om