V a l g p l a k a t e r

05-03-2016

Jeg opfatter Valgplakater som FORURENING af vores omgivelser. Både rent fysisk men også æstetisk.
Det er ressourcekrævende og sætte dem op og det samme mht at tage dem ned.
Ofte bliver de udsat for hærværk eller falder ned. Mange er også opsat i ulovlige højder og steder.
Langt heller bør vi kontakte borgerne på gaderne, på torve og ved indkøbscentre.
Lave små events med økologisk frugt, is og øl(smagsprøver mm.)
Der kunne laves oppustelige/sammenklappelige symboler i form af stort Å eller lignende, som kunne relateres til bæredygtighed.
Altså skal der bruges midler til at komme i dialog om Alternativets målsætninger mest muligt frem for at bruge penge på VALGPLAKTER, hvis virkninger er omdiskuteret og af mange opfattes som
meningsløse.
Derfor må det være indlysende at ALTERNATIVET bør være ** a l t e r n a t i v** og logisk
nok droppe valgplakater ved næste valg.

1 Synes om

Jeg tænkte noget lignende ved de sidste 2 valg - spild af papir/pap, tid og resurser og så sidder de tit i vejen for udsyn og kan distrahere når man færdes i trafikken især bil. Ens opmærksomhed fjernes fra trafikken til plakaten - og det er vel både unødvendigt og farligt.
Det virker også fuldstændigt unødvendigt at klistre 20 ens plakater hen af en mur. Jeg er jo ikke dum - 1 må være nok
Det er overdrevet - og er det også sådan at de største partier må sætte flest plakater op - i så fald er det jo uretfærdigt
Hvis man ikke afskaffer plakaterne - skulle det i hvert fald være mere retfærdigt

Jeg er i bund og grund enig med dig - Valgplakater er grimme, dyre og ressourcetunge at tackle, og burde fravælges, også udfra miljømæssige hensyn. De irriterer mig også som bilist, men jeg bliver samtidig også glad for at se en plakat med en Alternativist på billedet - Paradoks!
Hvis vi afskriver valgplakaterne totalt ved næste valg, så viser vi ikke vores “Ansigt” på flest mulige steder landet over, men slipper for udgifterne i forbindelse med dette (tryk,opsætning, nedtagning,bortskaffelse).
Jeg ved godt at det ikke er et godt alternativ at sige; “Valgplakaterne kommer vi nok til at døje med i nogle år endnu”.
Men sådan kommer virkeligheden nok til at forme sig - lige meget hvad du og jeg siger :slight_smile:

Men hvad er alternativet så? At vi ikke viser os frem, med de muligheder vi har? Eller ér der alternative muligheder for at promovere os som parti, uden valgplakater lige nu? Alle alternative muligheder bør være velkomne her :slight_smile:

Afskriv valgplakater. At andre partier bruger tid og penge og forurener med dem, er vel begrundelse nok for at undlade dem.