Ugens Spørgsmål - Paladsbygningen og banegraven

Der har i de sidste år været meget snak om Paladsbygningen, og hvordan bygningen og området omkring den skal se ud i fremtiden.
Nordisk Film, der ejer bygningen i dag, har længe ytret ønske om at rive Palads ned, og bygge nyt - men det har vist sig ikke at være så lige til, da Palads betyder meget for mange, og endda bærer på rigtig meget københavnsk kulturhistorie.

Der findes også allerede mange forslag om Palads’ fremtidige formål, og måske sidder du derude med flere idéer - skal bygningen bevares i nuværende form, bygges om, rives helt ned, skal man i samme omgang overdække banegraven og hvilke muligheder rummer det? Hvad skal Palads bruges til?

Vi glæder os til at høre hvad du har af tanker - og herunder kan du også søge yderligere inspiration.

Konkurrence på Copenhagen Contemporary om renoveringsprojekter med Palads.

Tre bud fra Nordisk Film på nybyggeri

Desuden er der måske også mulighed for at Kommunen kan købe bygningen tilbage, og bruge til f.eks. Hovedbibliotek, Kulturhus eller…?

1 Synes om

Tak for indlæg. Jeg har ikke hørt om projektet før nu jeg ser dit opslag.
Der kan være mange for og imod. Selv synes jeg nuværende farver på brygning er rædselsfuld - så gerne den blev malet i oprindelige farver og omdannet til kulturhus.

1 Synes om

Kære Hekla!
Hvad er de oprindelige farver?

1 Synes om

I denne artikel kan man se billeder af bygningen igennem tiden :star_struck:

:star_struck:
Bibliotek og kulturhus med mulighed for koncerter i “mange farver”, ja tak - og jeg er utrolig glad for, at bygningen ikke er revet ned…

2 Synes om

Ja det ved jeg ikke, men det må da kynne undersøges i lokalarkivet,