(Udkast til) Manifest for Digital selvforståelse

Jeg håber man kan se idéen med vedhæftede udkast. Forstærker vi selvforståelsen på dilemmafyldte områder, kan vi alle bedre forklare vores ageren som - for eksempel her - forbrugere af digitale produkter. Ser frem til at inkorporere folks feedback mm. Som med kritisk brug af få og udvalgte rejser med højt Co2-indhold, kan sådanne hændelser/periodemæssig brug, ses som overgangsfaser til markeder med bedre udvalg.

(PS: opslaget har allerede en tråd på Facebookgruppen, men tænker at den er lige så relevant her … særligt efter den nye mistanke om at Rusland bruger FB til at sprede usandheder om vacciner → puster ekstra liv i til antivaccer-bevægelsen)

(Udkast til) Manifest for Digital selvforståelse (2).pdf (92.8 KB)

1 Synes om

Verdensrelevant IT-debat om Facebook: Her kan man først høre om Trumps urealistiske og forvrængede syn på ‘ytringsfrihed’, men senere får man et glimt af den progressive fløjs syn på opdeling af tech-giganterne. Trump TRIGGERED After Facebook Upholds Ban - YouTube
Jeg har ofte promoveret tanken om bedre sociale medier, der på mange måder er med til at undertvinge og fastlåse folk i dårlige tankemønstre. Og Facebook blev stadig lavet/implementeret for at Marc Zuckerberg skulle score damer på nabouniversitetet.
Således bringer dette en småprovokerende påstand på banen: “Flere medlemmer i Å, synes pt at Facebook er ukritisk godt. Med indirekte argumenter som: Alle bruger det, det er nemmere end Dialog og alle dets funktioner er gratis”.

Et ‘Manifest for Digital selvforståelse’ bliver stadig mere og mere relevant, og jeg opfordrer alle til at finde nye alternativer til de gratis-digitale services vi bruger nu … det gør ikke noget, at man tænker kritisk, og har en sund skepsis overfor alle produkter >> også de digitale.

Skrift kan noget og Tale kan noget andet … lad os dvæle ved effekter omkring “Vitalt Verbalt” indhold

image

  • inspireret af gode verbale episoder/eksempler på indtalte beskeder i Skanderborgs bestyrelse sender jeg - i dag - to indtalte beskeder afsted på Facebook/Messenger.