Ud af Facebook?

De senste dages oplysninger om hvad og hvor meget der kan og bliver lækket fra Facebook til anden brug, er egentlig bare viden der ligger sig oven på, det vi allerede vidste i forvejen.
FB skal ikke bruges til alt!

Jeg har længe undret mig over, at vi i Å ligger så mange af vores debatter midt ude på FB og ikke herinde. Har inden ejer Å selv vores data og vores diskussioner, det gør vi ikke påFB.
Og dialog er åben, så derfor kan alle stadig kigge os over skulderen.

Jeg ved godt at mange ikke vil tage endnu en platform i brug, men som jeg vurdere det, så er vi nødt til at se på hvor og hvad der skal flyttes herover i en fælles referenceramme på Dialog.

Jeg tænker iøvrigt, at vi har et medlemsdemokratisk problem, da medlemmer af Å der ikke er på FB ofte ikke kan deltage i diskussioner eller for den sags skyld heller ikke i de arrangementer, som alene annonceres via FB og ikke samtidig på AlleOs.

Hvad tænker du om vores dialogform, om vores enorme brug af Facebook til partidislussioner og til at vi dermed samtidig risikere at udelukke medlemmer fra debatten, når den ikke foregår her.

Og - hvordan vi så får flyttet medlemmerne herover…tja den drøftelse skal vi også have :wink:

Men lad os åbne op for diskussionen om hvor vi drøfter vores organisation og vores politik.

Gode grønne hilsner
Tine Busk
Folketingskandidat på Fyn

3 Synes om

Hej Tine,

det er selvfølgelig trist at der ikke er flere på dialog. :interrobang: :family_man_woman_girl_boy: :bangbang:.

For mig at se er der flere grunde.

  1. Fordi dialog er svær at finde rundt i.:footprints: :anger: :arrows_counterclockwise:
  2. Fordi dialog har nogle funktioner der ikke bliver giver god nok information om.:writing_hand::left_speech_bubble::information_source:
  3. Fordi dialog er svær at få øje på.:mag_right: :microscope: :telescope:
    Godt nok er dialog på Alleos forside, derimod er dialog på Alternativets egen hjemmeside noget der kommer langt nede på hjemmesiden og ikke på den del af forsiden, der popper op når folk kommer ind på Alt’s hjemmeside.

Det er 3 grunde til, at jeg har et køligt forhold til dialog.:snowflake::snowman_with_snow:

Nu ved jeg ikke hvordan dialogs underliggende kodning er, men det kunne være fint at have en åben dialog hvor alle interesserede kan komme ind og så en dialog, hvor kun medlemmer har adgang.

Dialog kunne være alle tidens sted at have en dialog i.

Samtidig med at der også informeres om diverse begivenheder.

Det allerbedste ville være, dersom det var muligt, at der automatisk blev opsat begivenheder på alle sociale platforme, når de blev annonceret på dialog. Det er muligvis en umulig drøm, men en gang imellem er selv det umulige til tider muligt.

De bedste :seedling::evergreen_tree::deciduous_tree::palm_tree::sunflower::sun_with_face: hilsner

Lars J. Kristensen
Folketingskandidat på Fyn

1 Synes om

Hejsa Lars

Dine betragtninger er helt præcise og rigtige omkring dialog
Jeg synes bare det er bekymrende at vi debtatter alt muligt på facebook, som dermed bliver gemt der, istedet for at dialogen og hukommelsen rykker her over.

Forhåbenligt er der nogle andre der er mere tekniske som arbejder på dette her :+1:

2 Synes om