Trans-europæiske IT-samarbejder: En ny videotjeneste for rigtige mennesker?

“Selvfølgelig kan vi ikke lave et modsvar til YouTube og Vimeo i lille Danmark!”, … eller hmmm - bliver du eventuelt lidt provokeret af sådan en sætning?

Hvis vi mener, at vi alligevel kan eller bør at give det et forsøg, så er der faktisk ikke så langt til Malmø eller Hamburg, hvor større muligheder for finansiering byder sig til.
SF er pt medlem af European Greens; https://europeangreens.eu/map, og det synes jeg også vi skal blive, så ovenstående debat kan opstartes på tværs af grænserne.

Motivationer; findes der flere af, men på det seneste har vores FB-gruppedebat på Alternativet 2.0, peget i retningen af at flere medlemmer læner sig op af mindre lødige kilder omkring vaccine-udrulning og tilhørende bivirkninger. Det er ikke nogen hemmelighed at Putins magtapparat kører en stor langsigtet strategi om at sætte splid i vesten via Fake News (Trump, Brexit, Russia Today etc), og dertil er det et fingerknips for samtlige russiske FSB-agenter, at oprette en fake YouTube-konto, hvor ‘hvad-som-helst’ kan bruges til at skabe panik i Vesten (herunder hos danskere og særligt Å-medlemmer, som ikke alle besidder/bruger akademiske kildesøgnings-metoder).

Med mine udsøgte IT-kundskaber, står jeg parat til lede en gruppe, hvor vi kan oprette en videotjeneste, hvor Pas eller Kørekort er adgangskrav for kontooprettelse (Facebook bruger allerede kravet for nogle af dets spiludviklere). Dette vil kunne understøtte en videotjeneste, som europæere og senere resten af Verden vil kunne stole på, i langt højrere grad end YouTube og Vimeo m.fl. (disse er oprettet i lyset af indtjening og afkast, og ikke med social bæredygtighed for øje).

Skriv/svar hvis du er interesseret i at bidrage :slight_smile: //kh Thomas Due