Styrk flexjob-ordningen

Selvom jeg ved at Alternativet overordnet set arbejder for borgerløn, synes jeg stadigt det er vigtigt at have nogle standpunkter, der forholder sig til det nuværende system.
Mit udgangspunkt er at hvis man tog alle borgere og delte dem op i grupper af 1000 mennesker, der skulle få et minisamfund til at fungere med alle dets funktioner, ville der være noget at lave for praktisk talt alle, også selvom arbejdsindsatsen kunne virke symbolsk.
Med andre ord er det vel fair nok at indskrænke adgangen til førtidspension, HVIS man sørgede for at styrke alternativerne.
Alternativet er fleksjob ordningen, en ordning der allerede lå i ruiner før regeringen valgte at give den dødsstødet med bemærkning “vi er sikre på at virksomhederne vil tage et socialt ansvar”.
Fleksjob ordningen er “the missing link” vi hører alt for lidt om.
De penge der spares på færre førtidspensionister, bør som minimum kanaliseres over i fleksjob ordningen

Jeg ved at mange borgerlige snakker om værdien af at have et arbejde og argumenterne har altid noget med økonomi at gøre, det fortæller vist mest om dem selv.
Kan vi starte snakke om retten til at have et virke, altså den type arbejde der ikke udelukkende handler om at berige sig selv og statskassen men derimod om at have en funktion i samfundet.

Mvh.

Ps.Skal vi tage spindoktor hatten på (fy-fy), så er det også noget federe at snakke om rettigheder end krav.

2 Synes om