Forslagets tekst
I Danmark får alle godkendteTrossanfund tilskud fra staten, bla. sekter som Jehovas Vidner, Indre mision, Mormoner osv. , og mange andre, Jehovas Vidner har deres egen domstole osv. Må ikke deltage i militæret, må ikke stemme på et politisk parti, De må ikke have et homoseksuelt forhold, De må ikke være soldat eller arbejde i forsvaret,. De må ikke skifte religion. De må ikke deltage i Kirkelige handlinger, De må ikke fejre jul. De må ikke modtage blodtransfusion. De må ikke få en abort. De må ikke kritisere Organisationens ledelses og handlinger, Folkekirken kan rumme alle der selv vil, derfor bør de undtages. Jeg forslå: 1.at fjerne det tilskud til alle sekter der ikke lever op til alm. menneskerettigheder.
Udfordring forslaget skal løse
Foreslaget kunne være med til at vi alle lever op til alm. menneskerettigheder.
Potentielle ulemper ved forslaget
Man vil sige at alle religioner skal have samme vilkår, jeg er enig, men Folkekirken er ikke en religion, men en institution for alle. Jeg er ikke medlem, men kommer der selv til Juleaften og begravelser. Ikke alle sekter er så hårde som Jehovas Vidner.
Hvordan forslaget er udarbejdet
Jeg har undret mig over at religioner og sekter for penge af statten for at ødelægge andres liv, f.eks meldte jeg og min familie os ud af Jehovas Vidner i 1987, mine 2 brødre er senere døde af druk, jeg selv får stadig psykolog-hjælp. Min x-kone for pension, et af mine 2 børn for Pension, og mange af mine venner fra dengang får Pension eller har begået selvmord. Næsten ingen af os har et godt liv.
Hvem har været inddraget
Støttegruppen for tidligere Jehovas Vidner er inddraget.
Forslagsstillere
Status på forslaget
Status: Søger medstillere
Forslaget søger medstillere. Der skal være i alt 10 forslagsstillere for at forslaget kan komme videre.
Forslaget er endnu ikke sat i sten, så kom gerne med forslag til forbedringer.
Du kan blive medstiller på AlleOs