Storkredsens Årsmøde – hvem stiller op?

toplogo_nyhedsmail

Kære medlemmer i Østjylland

Nu er der ikke længe til, at vi mødes til Storkredsens Årsmøde. Helst præcist er det den 20. september 2017 fra 18.30 til 21.30 i lokalerne på Nørre Allé 86, 8000 Aarhus C. Derfor få du herunder en status på, hvem der opstiller/genopstiller til de forskellige tillidshverv, som vi skal have besat.

Hvis du har lyst til at opstille og ikke lige har fået meldt dit kandidatur, så mød op på dagen og giv en melding til Joan Halager-Dam eller Monike Sommer. Sidste år besluttede 3 af de nuværende medlemmer at stille op til bestyrelsen på selve dagen for årsmødet, og det håber vi også, at der er nogen, som vil overveje i år.

En beskrivelse af de forskellige tillidshverv, som du kan opstille til, finder du i invitationen.
Invitation til årsmøde_20092017_print.pdf (577.3 KB)

Husk at tilmelde dig, så vi ved hvor meget kaffe, der skal brygges, og kage der skal bages😊

Du tilmelder dig her

Vi glæder os til at se jer!

De bedste hilsner
Monike, Sarah, Mads, Anders, Ane og Joan


KONFLIKTMÆGLINGSRÅDET

Thor Clasen Jonasen, Aarhus – genopstiller

thor

Jeg har siddet i KMR siden sidste årsmøde og reelt arbejdet i det siden december, hvor vi mødtes første gang. Jeg både mægler og afholder kurser og det er mere en opgave end en tillidspost. Jeg vil formentligt blive ved med at varetage opgaven med at lave kurser, uanset om jeg får mandat eller ej. Men jeg vil rigtigt gerne have årsmødets tilsagn om og opbakning til at fortsætte med det arbejde, jeg allerede laver.

Benny Clement Kristensen, Aarhus

benny

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet med børn i SFO, unge fra 12-20 og indenfor handicap og specialområdet, samt med personer med bl.a. ADHD og Aspergers. Det betyder at jeg har en bred forståelse for mange forskellige grupper af mennesker og en af de væsentlige opgaver har altid været at kunne løse konflikter og tage hånd om problemstillinger af diverse slags. Selve det at mægle i konflikter (eller at løse dem) mellem to parter har altid været interessant. Løsningen findes oftest når parterne lærer at forstå hinanden, deres motiver, følelser, tanker om problemet osv. Ud fra dette findes oftest en fælles løsning og det er den jeg vil være med til at finde.
https://www.linkedin.com/in/benny-clement-kristensen/


OMBUDSRÅDET

Jesper Arbo Frederiksen, Skanderborg – genopstiller
Jeg er nuværende medlem af ombudsrådet og byrådskandidat i Skanderborg. Ombudsrådet er i gang med at definere sin rolle, hvilket er en spændende proces at få lov til at deltage i.


POLITISK FORUM

Sarah Roued Thomsen, Syddjurs – genopstiller

sarah

Jeg har været med i Politisk Forum som storkredsbestyrelsesmedlem i et år nu, og jeg har fundet arbejdet rigtig spændende og vigtigt. Jeg vil derfor gerne fortsætte som tillidsvalgt fra Østjylland.
Jeg er 36 år, mor, lærer, tekstnørkler, selvbygger og kreativt altmuligmenneske. Jeg har boet i et af Danmarks største økosamfund, Friland på Djursland, i de sidste 12 år og har siddet i en lang række udvalg og bestyrelser der. Ved at lægge kræfter i Alternativet og i Politisk Forum trækkes de erfaringer, jeg har Med mig fra Friland, ind i en større helhed.
Det at være med til at skabe fællesskaber, hvor mennesker sammen arbejder for en anden, grønnere og mere nær verden, er dybt meningsfuldt for mig, og derfor vil jeg gerne fortsætte i Politisk Forum.
https://www.linkedin.com/in/sarahrouedthomsen/

Jon Skjerning-Rasmussen, Aarhus - genopstiller

jon

Jeg er 40 år, og har en del tid til frivilligt arbejde da jeg lever af at optræde som jonglør og gøgler. Desuden har jeg en uddannelse som facilitator og proceskonsulent. Jeg er gift og har to børn: Sylvester der går i 3 klasse og Felix der går på efterskole i år. Jeg har lavet alt mellem himmel og jord i Alternativet siden “dag 1” og har dermed et kæmpe netværk i partiet. Bl.a. har jeg faciliteret de oprindelige politiske laboratorier.
Jeg har siddet i Politisk Forum siden det blev stiftet, og er af de andre storkredsrepræsentanter valgt til koordinationsudvalget, som er den daglige ledelse af Politisk Forum. I praksis er det min opgave at koordinere politikudviklingen, og dermed forsøge at tilfredsstille både medlemmernes og ordførernes behov i en “flere-ved-mere-proces”.
Jeg ser det som min overordnede mission i Alternativet at skabe rammer der gør det muligt for flere at vide så meget som muligt. Hvis vi - som vi siger - ønsker at være “det bedste land FOR verden”, så er der behov for at vi skaber rigtig mange intelligente løsninger. Det er derfor alfa og omega at vi gør det let at deltage i politikudviklingen, der hvor man har værdifuld indsigt og erfaring, samtidig med at vi sikrer et højt fagligt niveau. Derfor ser jeg frem til at vi henover vinteren skal evaluere hele Alternativets politikudviklingsproces, og skabe version 4.0.


STORKREDSBESTYRELSEN

Sandra Bjerre Nielsen, Aarhus

sandra

Jeg stiller op til bestyrelsen fordi jeg har lyst til at tage ansvar for Alternativets virke i Østjylland og er motiveret til at arbejde for at Alternativet Østjylland står endnu stærkere end nu. Jeg har for nuværende påtaget mig rollen som koordinator for Alternativet i hele Region Midtjylland, for at samle regionen forud for valget i november. Jeg synes dette arbejde er utroligt spændende og vil gerne have muligheden for at udbygge og videreføre det i bestyrelsen. Jeg er for nyligt indtrådt som suppleant i Lokalforening Aarhus bestyrelsen, fordi jeg ønsker at bygge bro mellem det lokale og det regionale.
Af anden erfaring med bestyrelsesarbejde i frivillige foreninger kan jeg nævne Exeter European Law Society hvor jeg i sin tid var medstifter, kasserer og efterfølgende formand. Derudover har jeg fungeret som kasserer for International FredagsBar på Aarhus Universitet.

https://www.linkedin.com/in/sandrabjerrenielsen/

Mads Damgaard Mortensen, Hedensted

https://twitter.com/Mads5408
Genopstiller som suppleant.


REVISORER

Thor Clasen Jonasen, genopstiller
Henrik Hjortshøj, genopstiller