Stemmetal

Så har jeg fået sovet lidt på gårsdagens valg, skal gerne indrømme at resultatet ikke lige blev som jeg drømte om. I alle 3 runder har jeg stemt på den kandidat der fik færrest stemmer. En smule overraskende for mig, men det afspejler muligvis også at jeg ikke har fulgt debatten andre steder end herinde på Dialog og en smule i dagspressen (primært dr.dk) … jeg havde bestemt ikke forudset afstemningen udfolde sig som den gjorde, men det er nu engang resultatet og nu hvor den første skuffelse er aftaget er jeg positivt afventende i forhold til hvad vores nye PL så kommer til at foretage sig.

I sidste ende virkede det mere til at komme til at handle om hvordan Alternativet skal “opføre” parlemetarisk end om egentlige politiske uenigheder.

Jeg er lidt nysgerrig på noget mere information på stemmetal?
Hvordan fordelte stemmerne sig imellem det digitale og dem der var til stede i salen?

Jeg er jo ud fra hvordan afstemningen forløb blevet klar over at der er en stor diskrepans imellem hvad Alternativets medlemmer overordnet stemmer og hvad folk der har været aktive herinde på Dialog har givet udtryk for at de ville stemme, enten det eller også er jeg ret dårlig til at aflæse hvad folk egentlig mener, det skal ikke undre mig at det sidste i højere grad er tilfældet end det første.

2 Synes om

Hej Arne

Jeg tror ikke, du kan være sikker på, at valgafviklingsudvalget ser alle spørgmsål i indlæg her, så hvis du gerne vil have stemmetallene, tror jeg det er bedre at skrive en mail til plvalg@alternativet.dk og spørge der.

Mvh Rasmus

1 Synes om

Det gør vi helt sikkert ikke. Vi har stadig en del at se til :slight_smile:

Jeg er oplyst om at stemmetallene vil fremgå af referatet, og jeg skal prøve at få lagt et link ind her når det offentliggøres. Der er dog en proces omkring det der lige skal være på plads først.

Vh.

Bine - Valgafviklingsudvalget.

3 Synes om