Sommernyhedsbrev fra Alternativet Esbjerg Kommune

Kære dejlige medlem :green_heart:

Hermed en lille hilsen fra bestyrelsen, samt lidt om hvad vi render rundt og laver her i sommervarmen.

På fredag (den 27. juli) deltager vi i Dyrskuet i Ribe, hvor du kan møde det meste af bestyrelsen, samt vore to lokale folketingskandidater Karin Genz og Edvard Korsbæk. Der er også en konkurrence, hvor du kan vinde lidt økologiske godter.

Den 6. august er vi gået med i Esbjerg fredsbevægelses mindearrangement for Hiroshima, og mod atomvåben - Det finder sted i Heerups Have foran Hotel Britannia i Esbjerg (klokken 20-21). Mindedag for Hiroshima

Og husk at alle tanker og ideer - og for den sags skyld også hjælp - er yderst velkommen, så tøv ikke med at kontakte os hvis du har noget på hjertet. -Flere ved altid mere! :slight_smile:

Med grønne sommerhilsner:

Steen T. F. Jensen, forperson -på vegne af bestyrelsen :green_heart:

Hej Alternativet Esbjerg. Vi i Alternativet i Frederikshavn Kommune har erfaret at vores Kommune har lavet en aftale med Esbjerg Kommune om at i vil modtage det NORM affald der fremkommer når MARS ophugningsselskab begynder at hugge boreplatforme op i Frederikshavn i begyndelsen af 2020? Jeg er lidt forundret fordi jeg mener at have hørt at de :stuck_out_tongue_winking_eye:250 tons som Mærsk har efterladt er et stort irritations problem er der nogle der kan give mig lidt fact på hvad der er op og ned Mvh. Alternativet i Frederikshavn Kommune V. Ole Jonsson

Hej Ole
Vi har lige vendt det på et bestyrelsesmøde, og kan konstatere at ingen af os er eksperter på området.
Følgende link giver lidt info: https://www.dr.dk/nyheder/penge/maersk-faar-kritik-opbevaring-af-450-ton-radioaktivt-affald
Håber det kan hjælpe :).
Mvh: Steen, forperson, Esbjerg