Sidste nyt fra Alternativet

                                                                                                                Ringkøbing  9.12.2017

Til Alternativets medlemmer i Ringkøbing-Skjern.

Så er dette for Alternativet første lokalvalg overstået, noget gik godt, andet mindre godt.

Det gode var, at der i østdanmark og i de store byer var en rigtig god tilslutning til list Å. Dette til trods for, at vi fik et par dårlige sager kort før valget. Der var sagen om den fyrede/ og siden genansatte medarbejder i partiets hovedkvarter. Sagen om støtten fra en skattely adresse. Til slut den med de mandlige kønsorganer på partiets stamkafe i Københaven.

Det har selvfølgeligt været diskuteret blandt medlemmerne, eller skulle vi ved denne lejlighed kalde dem Alternativister for at undgå misforståelser,- og mange har tilsluttet sig den vurdering, at der er forskel på mentaliteten i øst og vest i dette land, og på , hvad vi finder morsomt. Sagen om ”lemmerne” kan sagtens have givet stemmer i København, men næppe vest for ”tændpibe.”

Alt i alt var der en overraskende god tilslutning på landsplan. Med 23 repræsentanter til kommunalbestyrelser og regionsråd. Det mest lokale, blev valget af Rasmus Foged til Regionsrådet. Rasmus er en ung jurist fra Århus, ansat ved byretten i Århus, familiefar og seriøst arbejdende politiker. Han skal nok blive til noget.

Mit eget valgt var ikke noget at prale af, det mest neutrale jeg kan komme med af kommentarer er, - der bor flere vælgere i Århus end Ringkøbing. Da Peder sprang fra til kommunalvalget overvejede jeg at stille op i stedet for ham, men jeg fandt vi var for langt henne i processen med opstilling til regionsvalget, til, at det var en mulighed.

Samme dag som valgplakaterne blev kørt på genbrugspladsen, kom der mails fra hovedkvarteret om de næste valg. Folketingsvalg, som i den forgangne nat endnu blev udsat efter finanslovsforliget.

EU valg i juni 2019 skal der findes kandidater til. i den kommende tid

DF fik deres motorvejsudvidelse på Vestfyn og nogle skilderhuse ved grænsen og ministrene kan glæde sig over deres biler en stund endnu.

De bedste hilsner

Børge Sommer

Fg. Forperson.

P-s-

Sørme, så fik partiet en borgmester i nat. Hurra for Fanø

Udsættes kan og vil det næste EU valg ikke. Det bliver i juni måned 2019, EU udmelder en kort periode, inden for hvilken det enkelte medlemsland kan vælge en dato.