Sidste forventede udkast fra vedtægtsudvalget

:slight_smile:

Der venter kandidatudvalgene rigeligt med udfordringer, så jeg vil ikke af egen drift øge kompleksiteten under dette første valg, der venter i kulissen på et ukendt tidspunkt.

Jeg synes, vi skal starte med at gøre os erfaringer inden for denne model, og hvis der er behov for andre erfaringer, er det jo blot at stille et ændringsforslag, og se om der er opbakning til det :slight_smile: Og det kan man jo som medlem gøre allerede nu. Du kan stadig nå det - fristen er på lørdag kl. 9.30.

Kære alle sammen - vil I ikke godt forholde jer til denne model ?

KH
Astrid

Jo, det er jo et problem i forhold til bullet-voting. Det har nok mindre betydning med mindre det er organiseret af en gruppering som aftaler kun at afgive 1 stemme på deres foretrukne kandidat. Uanset hvad, bør valgsystemet være robust mod misbrug. Det er IMO ikke gyldig argumentation f.ex. at sige “Det har ingen betydning, for vi har en anden politisk kultur i Alternativet”.

IMO? … øøøøøø indlæg skal være på 15 tegn… nu er jeg over

IMO = In My Opinion, IMHO = In My Honest Opinion, bruges ofte i diskussioner på nettet. Beklager, skulle have undladt at bruge amerikanske Internet akronymer.

1 Synes om

In my humble opinion?

1 Synes om

Selvfølgelig Astrid, Humble ikke Honest. Meget Alternativsk :slight_smile:

Sideordnet versus liste.
Kære Astrid vi har fået erfaringer og nogle har prøvet og fået erfaringer fra tidligere partiarbejde, derfor dette forslag som kommer til at lyde:
“Alternativet opstiller kandidater til alle valg enten sideordnet eller som listevalg. Formen besluttes i de respektive valgkredse.”
Herved er erfaringensprocessen reelt sat i gang når 2 metoder kan afprøves samtidig. Og det skaber ikke forvirring men reel demokratisk indflydelse fra medlemmernes side.

En lille inspirator til organisationsopbygning :kissing_heart: What is Holacracy? - YouTube