Rotationsprincip

Ja, det er i hvert fald nødvendigt med en begrænsning, hvis vi ikke vil have levebrødspolitiker, hvis det nu skal være 8 eller 10 år man kan sidde, skal ikke skille os ad

Jeg synes i øvrigt at vi skal have de samme regler i by- og regionsråd - maksimum 2 perioder = 8 år

1 Synes om

vi du gerne være forslagsstiller. Nis skrev Der er ikke lagt op til et rotationsprincip i det nuværende vedtægtsudkast. Der er ingen grænse for genvalg deri. Jeg hjælper jer gerne med at formulere forslag på en måde, så det kan bringes til afstemningen ind i eller over for vedtægtsudvalgets forslag, dvs. for at sikre bedst mulig behandling på årsmødet. Indholdet er jeres. I siger bare til.

Ikke et rotationsprincip for princippets skyld, jeg synes det er synd når knalddygtige folk skal stoppe på grund af et princip… så nej. Men jeg synes klart vi skal have gode debatter og sunde diskussioner og så må det være op til vælgerne og ikke rigide partiregler

Nis V Benn og jeg har talt i telefon. Jeg er blevet enig med mig selv i samenråd med Nis at vente med det, så der er tid til at lave en medlemsgruppe, som udarbejder nogle ideer til 2017. Det gælder også ideen om at oprette en klimafond for Alternativet som organisation til frivillig støtte for sin klimabelastning.

1 Synes om