Rettidig klimavenlig omhu kapslet ind i stål

Hent bogen “Lav mad på termokande” og få opskrifterne på hovedmåltidet for en single, hovedretter for to, supper, chutney og grød.


Termokanden holder maden varm og frisk i så lang tid, at man kan være fleksibel med sin tid og sin opmærksomhed - og man slipper for, at maden brænder på.

I stedet for at købe en økologisk færdigret fra Meyers eller GRØD til omkring 50,- kan du lave dine egne retter til omkring 10,- og du får varm lækker mad hvor og hvornår du ønsker det!

Det er rettidig klimavenlig omhu kapslet ind i stål!

Opskrifterne i denne bog er lavet i 3 udgaver, så du kan se hvor meget, der skal bruges til termokander på henholdsvis 0,5 l, 0,75 l og 1,2 l.

Jeg håber, du får en god termokande og en velsmagende start på et nyt og nemmere liv!

3 Synes om

DEN bog må jeg studere. Jeg har i nogle år nydt mysligrød på min termokande. Jeg slipper endda for at grisse en gryde til. -Hælder bare kogende vand på grynene. Den ser god bred ud den termokande på fotoet her

1 Synes om

Ja, Mette - det er en “bredmundet” madtermokande.
Jeg foretrækker dem med størst åbning - det letter påfyldning, som er et kritisk tidspunkt.
Til gengæld findes der smallere typer, der er bedre isoleret i toppen… men mine brede termokander holder 90 grader den 1. time - og det er nok til at koge retten færdig.

Håber du får glæde af metoden - den er langtidsholdbar :wink:

Jeg har længe hældt gryn og dernæst kogende vand på termokanden. Siden har jeg opdaget, at det smager fint med blot kogende vand på grynene i en skål… Synes både det smager godt, og er glad for at slippe for at gøre gryde ren :blush:

Jeg ser især mulighed i forhold til vandre/cykelture, og kunne finde på at efterspørge letvægts-brede- termokandemodeller.

Mange hilsener Mette