Resultat af opstillingsmødet d.3.11.16

Kære medlemmer på Bornholm

Følgende er netop blevet udsendt som pressemeddelelse til de bornholmske medier omkring aftenens opstillingsmøde:

Torsdag 3.november blev det afgjort hvem der skal være de to folketingskandidater for Alternativet på Bornholm.

De to valgte folketingskandidater for Alternativet på Bornholm blev Søren Wilhjelm og Anne Thomas.

Der var tre kandidater opstillede, og alle fremmødte måtte afgive to stemmer. Søren Wilhjelm bad, utraditionelt i sin opstillingstale, alle om at give Anne Thomas den ene af stemmerne. “Det giver så god mening når vi nu har begge køn repræsenteret, og det ville glæde mig meget at skulle samarbejde med Anne”.

Da valget var afgjort var Anne Thomas til gengæld hurtig til at udpege Søren Wilhjelm som spidskandidat. “Jeg kan sagtens se Søren i Folketinget, og jeg vil glæde mig til at bakke ham op så meget som muligt”.

Søren Wilhjelm og Anne Thomas glæder sig nu til parløbet fremover.

Anne Thomas har allerede været kandidat for Alternativet på Bornholm i to år.
Søren Wilhjelm er ny i politik men har særligt tre politiske mærkesager:

Et system, der er til for det enkelte menneske, ikke omvendt.
Visionær bæredygtighed – hvor skal vi hen, for ikke fortsat at tære på den biologiske, miljømæssige og klimamæssige hovedstol?
Respekt for den demokratiske proces – ytringsfrihed, åbenhed, gennemsigtighed, dialog.

Søren Wilhjelm er bosiddende med sin familie i Nexø. Han er uddannet biokemiker og for nylig genansat på Campus Bornholm som gymnasielærer, efter en længere sag netop om offentlige ansattes ytringsfrihed.

Valg af Alternativets kandidater til Kommunalvalget på Bornholm vil blive afgjort i januar 2017.

Med venlig hilsen

Anders Klausen
Bestyrelsesformand
Alternativet Bornholm