Referat af bestyrelsesmøde i Alternativet Rudersdal d. 24/6-2020

Referatet er vedhæftet her: ALT-Rudersdal-Bestmøde-2020-06-24-Ref.pdf (46.7 KB)

Kære Christian - et referat fra den 24. juni, som bliver sent den 6. august - er det rigtig forstået?

Kærlig hilsen
Gunhild

Kære Gunhild

Ja, det er helt rigtigt forstået. Jeg fik ikke oploadet det inden ferien, beklager.

Gode hilsner
Christian

tor. 6. aug. 2020 kl. 18.41 skrev Gunhild Hjortsø Kristensen via Dialog <webmaster@alternativet.dk>:

"9. Den nye rammefortælling
Ref: Vi drøftede oplægget til rammefortælling. Flere oplevede frihedsbegrebet som mast
lidt kunstigt ned over alting. "…

Tak Christian for dit svar. Jeg oplever, at der står mange spændende tiltag i referatet. Når jeg har interesseret mig for datoerne, kan det ses i lyset af nogle tråde om frihedsdebat her på dialog. Men jo også begrebet Frihed i Grundslovstalen fra vores politiske leder i forsommeren. Så jeg er nysgerrig på at forstå, hvad det egentlig nærmere går ud på, med jeres formulering om kunstig ned-masning. Jeg forstår jo sagtens eksemplet med drikkevandet - det tænker jeg mange gør, men hvad består det kunstige i rammefortællingen angående frihed - ellers af?

Hej fra Gunhild

Hej Gunhild!
Jeg tror, det er mig, der skal svare på dette. Den nye rammefortælling er i en proces - og den hænger nøje sammen med Grundlovstalen. Processen blev startet i foråret med et opslag på hjemmesiden om deltagelse i et politisk udvalg med Josephine. Jeg var en af de 17, der så deltog i flere zoommøder om den nye rammefortælling. Vores Bestyrelsesmøde i Rudersdal i juni var lige efter, at den første gennemskrivning var kommet ud. Jeg fik det derfor på dagsordenen til mødet - for at få flere øjne på det, og dermed at kvalificere mine indlæg inden næste møde i Politikudvalget. Derfor den noget indforståede formulering. Rammefortællingen er nu så langt - efter flere gennemskrivninger - at den kommer på POFO - politisk Forum - og derefter på sommergruppemøde - og derefter på KVRV21 møde i kredsene d.12/9 og derefter til debat på LandsMødet d.26/9 til endelig vedtagelse. Så der bliver rig mulighed for at komme med synspunkter og debattere. Jeg vil foreslå dig, hvis du gerne vil se det nu, at du tager kontakt til din egen lokalbestyrelse eller kredsbestyrrelse og f.eks.foreslår et medlemsmøde om det.

Hej Christa!

Tak for det uddybende svar.

Kærlig hilsen
Gunhild