Psykiatri

Konkrete forslag til hvordan psykiatrien kan forbedres. Som psykiatrien ser ud nu opbevares og tvangsmediciners folk, uden at man kigger på vitaminmangel, kost, koffeinindtag osv. Giver det f.eks. nogen mening at tvinge folk på antipsykotisk, når de er udfarende, mens man serverer kaffe, cola, chokolade og kulhydratbaseret mad så deres basis for at eksistere er ustabilt blodsukker? Giver det mening at sygeplejersker er ansat til at holde vagt i psykiatrien mens der er meget begrænset adgang til reel behandling, og vi samtidig har arbejdsløse psykologer som ikke kan få ydernumre (tilladelse til selvstændig praksis). Hvad kan vi ændre i psykiatrien, så den reelt kan gøre en positiv forskel i folks liv?

3 Synes om

Eksperimenter med diæt som har et lavt kulhydratindhold baseret på flere sunde fedtstoffer og proteiner. Patienter kan evt selv vælge om de vil være en del af ordningen. Patienter kan selv dyrke kosten i økologiske spiselige skovhaver tilknyttet afdelingerne eller bare lokalmiljøet. Man kan som arbejdsløs være frivillig i disse haver, så mange timer man har lyst om ugen/måneden. Til haverne kunne være tilknyttet amfiteater, så de patienter som er velfungerende nok kan få lov at formidle deres oplevelser for hinanden og nærmiljøet gennem teater, historiefortælling og opnå en følelse af værdi og identitet.

2 Synes om

Afskaf koffein og raffineret sukker på afdelingerne. Erstat med næringsholdige snacks og drikkevarer.

2 Synes om

Duda - Du bringer et relevant emne op, som jeg absolut også mener, bør have en større opmærksomhed og prioritet, politisk, brugerrettet, rehabiliteringsmæssigt, etc.

Har du fulgt tråden herinde ‘‘Psykisk Sygdom og brugerindflydelse’’ ? Tråden er under samme kategori som denne her er lagt under…

2 Synes om

Den har jeg overset hmm, mon man kan fusionere de to emner. Platformen kan ihverfald ikke lide at jeg copy paster det over. Eller skal jeg bare lade denne her stå til mere enkle forslag?

Du kan evt. kontakte administrator ( It ansvarlig) herinde og forhøre dig.
Ellers så kan det jo fint stå, som en tråd med konkrete løsningsforslag indenfor psykiatrien… :sunny:

Psykiatri og Big Pharma kører et uskønt parløb - jeg har bestilt denne bog, der udkommer 1. september:

Manden er internationalt velanskreven, så han kan ikke i mainstream medierne bare afvises som “konspirationsteoretiker” eller lignende

(NB: Jeg smider lige dette indlæg i "‘‘Psykisk Sygdom og brugerindflydelse’’ også - for det tilfældes skyld, at denne tråd ikke fortsættes)

  • fantastisk idé med teater lige ud af virkeligheden. Og selvom måske kun få har overskud fra starten, tror jeg, at en slags tiltag giver kraft til to af de ben, dagens (Danmarks) psykiatriske afdelinger i hvert fald til dels går (og hviler) på - faste (sundhedsfremmende) aktiviteter og ikke mindst den sociale interaktion patienter imellem.

Det tredje ben er så medicinsk behandling, der givetvis i et vist omfang er på sin plads - men patienterne er i alt for høj grad forsøgskaniner og pengemaskine for medicinalindustrien

En satsning på patienternes r.e.s.s.o.u.r.c.e.r. (deres iboende sunde og særlige) ved dramatisering er satsning på en bedre fremtid for sygdomsbehandling

1 Synes om