Politiskordføre's afgang

Nu ved jeg ikke, hvad der er forgået. Men når man melder sin afgang, burde man så ikke give medlemmerne besked først? Eller er medlemsdemokratiet bare noget man siger for at det skal lyde godt?
Er så træt af at læse ting i medierne først.
Mvh. Jeanette Dahl

4 Synes om

Hej Jeanette

Jeg synes faktisk det er et lidt kompliceret spørgsmål. Folketingsgruppen er “ansat” af befolkningen, ikke af partiet - hvordan de fordeler posterne er som jeg ser det kun sekundært et partianliggende.

1 Synes om

Nis, lige i forhold til ordførerposten handler det jo om fællesskabet Alternativet. Ja de er personligt valgt og i den kontekst “deres egen ordfører”. Men at een person er ordfører, er fordi de har valgt at repræsentere et parti.
Så jo, jeg er fuldstændig ening. I respekt for fællesskabet bør man orientere medlemmerne/organisationen uafhængigt af medierne. Det samme mener jeg iøvrigt gør sig gældende for alle andre tillidsposter, herunder HB.

Når medlemmerne skal læse om om fratrædelser osv. i medierne, vil det altid blive læste gennem journalistens optik, som oftest har til formål at fremhæve konflikterne. Derfor er det meget problematisk at man “breaker” ting i det offentlige rum.

3 Synes om

Man bliver drænet for energi, når man hele tiden skal forholde sig til hvad medierne skriver om os.
På mig virker det som om at folketingsgruppen er blevet sur over, at medlemmerne ville noget andet. I mine øjne fik de et vip med en vognstang, om at medlemmerne ikke ønsker sig en lille lukket gruppe inde på borgen. Jeg fik da heller ikke den leder som var mit første valg, men fleretallet ville noget andet. Så synes man skylder medlemmer og den nye leder at bakke op. Hvor er lykønskningerne fra gruppen til os alle. For er sikker på at, var den kandidat de peget på blevet valgt, havde det flydt med dem overalt. Så ja jeg er meget skuffet over at man ikke tager medlemsdemokratiet mere alvorligt.

1 Synes om