Politisk leders rolle

Vi har nu valgt ny politisk leder, men vi har intet der beskriver hvilken funktion vores politiske leder skal varetage.

Der skrives og tales meget om hvilken politisk retning de 6 kandidater havde, hvilket jeg har svært ved at forstå.
En politisk leder skal udmønte vores vedtagne besluttede politik, ikke opfinde sin egen retning.
Jeg finder det derfor stærkt bekymrende at vi internt tillægger kandidaternes retning så stor betydning, for hvis “vi” er tilhængere af at PL vælger vores politiske retning, så lad os da spare tiden og besværet med at afholde polaer og møder i pofo.

Hvis ikke PL er “bundet” af vores allerede besluttede politiske retning, så er vi ikke længere det Alternativet som jeg meldte mig ind i for 5 år siden.

Vi kan ikke både påstå vi har medlemsudviklet politik og en PL der bestemmer vores politiske retning.

Bekymrende tanker

Michael

8 Synes om

Ja, jeg er enig og har talt med flere med samme mening. Det var underligt at se.

For mig at se, skal en politisk leder primært være god til at forhandle, så vi får mest muligt at vores politik realiseret.

3 Synes om

Som jeg ser det var de store skillelinjer ikke på politik men på parlementarisk tilgang.
Der er en væsentlig forskel og det handler netop om hvordan partiet ønsker at forhandle, ikke om den vedtagne politik hvor der var ganske stor enighed om målet, bare ikke midlerne til at nå dertil eller så tæt på som vi nu kan komme realpolitisk.
(her tages forbehold for at jeg tilsyneladende kun får en lille del af informationen med hvad der sker i partiet da jeg ikke er aktiv på FB og primært bruger tekstmedier)

Og nu har vi så også fået en politisk ordfører. Tak til @torsten.gejl
Jeg er overbevist om, at der nu falder ro på.
@Torsten_Gejl og @JosephineFock bliver bestemt et godt team. :green_heart:

6 Synes om

Enig Susanne i at der nu falder ro på, og så er det jo netop har vi skal forberede og forbedre os, så det virker bedre næste gang.

Torsten som politisk ordfører er et godt valg, så optimismen er i top.

4 Synes om

Ro på, kan ikke forstå at det er nødvendigt med al den dørsmækken i løbet af 48 timer! Tror det er, og har været vores problem, at vi indadtil søger at være pæne og så smækker vi lynhurtigt med dørene - fordi vi ikke fik vores vilje! - for derefter i fuld belysning at kritisere de interne forhold.
Det var et valg med mindst tre grundpiller/opfattelser , men det var også et valg der muliggjorde et solidt fundament hvis man vil samarbejdet internt. Hvorfor ikke bruge tiden frem til påsken med at undersøge muligheder for intern forståelse og samarbejde mellem JF, RN og TS? Lave en skitse og lade den høre hos medlemmerne, justere den og få den godkendt på landsmødet. Emnet er for vigtigt til at lege fornærmet, og Mette giver nok en kop kaffe - hun har jo brug for os med det makværk hun står for. Foråret så sagte kommer…!

3 Synes om