POLA om ældrepolitik

Hej alle,

Hvem vil være med i et Politisk Laboratorie om ældrepolitik?
Kh
Morten

1 Synes om

Det vil jeg gerne :ear:

Kærlig hilsen Gunhild :sparkler:

2 Synes om

Hej igen!

Jeg tænker ældrepolitik i aldrene 65 - 130 - sådan ca. :grin:
Og dermed forestiller jeg mig også særdeles mange elementer i en ældrepolitik set fra et Alternativt politisk ståsted.

Jeg håber, at flere finder motivation for at deltage. Tænker, at vi skal omkring mange emner lige fra erhvervsdeltagelse i den 3., 4., 5. alder til kollektivt drevne friplejehjem, sygehuse, hospices med videre og aktiv/forebyggende dødshjælp - eller hvad vi nu kommer frem til…

Med hensyn til opstart vil jeg gerne lægge fysiske rammer til, jeg bor i Snoghøj tæt ved begge lillebæltsbroer, hvilket er Danmark C - sådan transportmæssigt set.

Jeg kunne forestille mig, at vi finder en lørdag i løbet af januar, fx den 15. januar 2022.
Her kunne vi stille og roligt præsentere os for hinanden og de områder, som vi hver især kunne tænke os at arbejde videre med indenfor det overordnede tema: Ældrepolitik.
Dernæst kunne vi skitsere en handleplan for vores udviklingsarbejde. Og selvfølgelig også efterfølgende afholde briefinger elekronisk.

Ovenstående er blot tanker, som der kunne bygges videre på - vil du være med?

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

1 Synes om

Tak for et fint udspil. Jeg tænker også den aldersgruppe - det kunne være vigtigt at berøre særlige sygdomsområder som feks demens.
Jeg tænker desuden at vi skal arbejde med holdning til dele at det etablerede hjemmepleje, plejehjem mm.
Jeg ved ikke - er det for tidligt at medbrige praksisekspery ved første møde? Jeg har i øvrigt hørt fra Bina Seff at der har været lavet noget som vi måske kan bygge videre på.
Jeg må lige vende tilbage med dato.

Kh
Morten

Jeg tror, at vi skal et spadestik dybere end blot “demens” i forskellige diagnose trin/udtryk - for det er jo “blot”/desværre udtryk for ubearbejdede konflikter tidligere i livet…

:green_heart:NB! Der er ej noget i mine øjne, som kunne være for tidligt på ældreområdet​:eyes::black_heart:

Hej kære Morten!
Tiden går og for mit vedkommende er vi nu forbi den 7. februar - så jeg håber, at du snart kommer med et datoudspil, så vi kunne smøge ærmerne op på ældreområder - det hele kan vel ikke gå op i hash og motorveje… :ear: :pray: :green_heart:

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Kære Gunhild,

Jeg har haft fokus på nyt job de sidste 2 måneder og har ikke haft overskud til at tage bolden op endnu. Skal vi ikke ringes ved? - har du evt. modtaget info fra andre der vil være med?
Vh Morten

Godt, godt Morten - vi når fint det hele…Kunne du måske komme her til Snoghøj, den 2. april kl. 14 sammen med bl.a. Mark D. og andre - så kunne vi lige mærke hinanden på “tænderne” - hvad er det vi egentlig gerne vil og sådan?

Hej Gunhild!
Snak med Carsten Borup. Han har arbejdet med det – og præsenteret det i Aarhus før valgene i november 21.

Hej Mortengreve!
Snak med Carsten Borup. Han har arbejdet med det – og præsenteret det i Aarhus før valgene i november 21.

Jo Carsten, det vil jeg gerne gøre om et par uger - lige nu er jeg optaget af udenrigspolitik

  • og det store er altid i det lille, så jeg skal nok vende tilbage for at være med til at reformere alderdommen i Danmark såvel som andre lande!

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler: