Partiprogramet manglen opdatering

tja som title siger det Partiprogramet er ikke blevet opdateret i 1½ år og jeg har ikke kunne få oplyst hvem dere sider med ansvaret for dette inde på LS. så mon der er vedtaget noget nyt politik eller ej for hvem ved?

Jeg ved at @Jon eller @saschafaxe har mere info om emnet.

Derudover kan man følge den generelle udvikling siden “nyere tid” på AlleOs: Visioner og forslag.

1 Synes om

Vi (Politisk Forums koordinationsudvalg) er på opgaven. Det har været et større arbejde at grave alle de gamle beslutninger frem. Det er nu gjort, så nu mangler det bare at blive skrevet i det rette sprog så det hele passer sammen. @Jens-P og @saschafaxe er ansvarlige for opgaven.

Som både @Jon og @huulbaek skriver, så er vi i gang med arbejdet. Det har været et langt træk med gravearbejde, strukturændringer, sammenspil mellem en masse folk osv. Vi er nu nået til testfasen, og så bliver der skrevet i januar. Den politik som er i partiprogrammet, som det ser ud nu, står til troende, så det drejer sig om tilføjelser og strukturelle ændringer, som er besluttet af politisk forum. Efter deres beslutning har der været en masse konsekvensjusteringer som koordinationsudvalget har arbejdet rigtig mange timer med. Det af vores politik som er blevet formidlet løbende er pakker og udspil, som ligger tilgængeligt på hjemmesiden. Her er et par eksempler.

Desuden er vores hjemmeside ved at blive lavet helt om :slight_smile:

Finder det stadig under al kritik at det skal tage 1½ år at lave opdateringer af partiprogramet.

skupper mig et skridt vidre til en udmelding af Alternativet

At være medlem af Alternativet er et frit valg Rune.
For at opdatere et partiprogram kræver det 1: at nogen tager initiativ til det; 2: at de som har ansvar for området giver mandat til det; 3: at nogle fysisk har tid til at gøre det. Altså et ansvar som falder tilbage på alle medlemmer.
Dette arbejdet har ikke pågået i halvandet år, men er først sat i gang i løbet af efteråret i år.
Der går stadig noget tid før det er opdateret, da der stadig er diverse opgaver og godkendelser…