Overvejer du at stille op til HB?

Kære alle,

I forbindelse med valg til hovedbestyrelsen ved årsmødet har vi i HB påtaget os medansvaret for at sikre, at vi får opstillet gode, mangfoldige kandidater til hovedbestyrelsen. I den forbindelse har vi - primært jeg - tilbudt kredsene, at deltage i bestyrelsesmøder/åbne møder, hvor interesserede, nysgerrige og andre kan stille opklarende spørgsmål til hovedbestyrelsesarbejdet.
Samtidig skal det dog også være muligt at stille spørgsmål/lufte overvejelser, hvis man ikke har mulighed for at komme til sådan et møde - så dermed denne tråd.

Overvejer du at stille op? Ja/nej/måske - og hvorfor? Og hvad kan vi gøre for at sikre, at feltet af kandidater bliver så mangfoldigt og kvalificeret som muligt? Læs i øvrigt meget gerne det lille skriv, vi har udarbejdet, om hvad det indebærer at være med i hovedbestyrelsen, inden du bidrager til snakken: Hvad indebærer det at være medlem af Alternativets Hovedbestyrelse - Google Documenten

Kærlig hilsen
Mathilde
Nuværende medlem af hovedbestyrelsen

5 Synes om

Fint dokument
Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om hvordan man stiller op.
Møder man bare op på årsmødet?
Skal man have en stillerliste?
Eller hvordan foregår det?
og hvad er reglerne for hvad poster man samtidig må bestride, jeg se i diskutioner om dobbelt mandater, at det er oppe og vende om man må sidde i andre bestyrelser(kreds eller lokal) eller stille op som kandidat til en folkevalgt post.
Tina

Hej Tina :slight_smile:

Kandidatur til hovedbestyrelsen skal indsendes senest to uger før årsmødet - dvs. senest den 14. maj. Kandidaturet indsendes via et link/skabelon, der snarest bliver lagt op på hjemmesiden (jeg smider linket herind, når det kommer!)

  • Man skal ikke have en stillerliste, nej. Alle kan stille op og valget foretages ved afstemning på landsmødet.

Pt. er der diskussion om dobbeltmandat. Som vedtægterne er nu, må man ikke bestride to hverv samtidig, men der bliver stillet forslag til ændring af dén vedtægt - så der må vi jo vente og se, hvad der sker :slight_smile:

Håber det var svar nok på spørgsmål!
Kh
Mathilde

Mange tak for svar :slight_smile:
jeg holder øje

tina

Hej igen,

Så er det ved at være sidste udkald for at stille op - lørdag kl. 9.30! Skabelonen for opstilling kan du finde lige her: http://alternativet.dk/arsmode2016/

Jeg glæder mig til at se jer på årsmødet - HB-kandidater eller ej! :slight_smile:

//Mathilde

1 Synes om