Opstillingsmøde og medlemsindstillinger

Kære medlem i Alternativet Svendborg,

På lørdag d. 8/4-2017 kl. 13.30 holder vi vores supplerende opstilingsmøde i Ribers Gård Møllergade 36, Svendborg.
I det seneste nyhedsbrev skrev vi at Anne Hjortenberg ville stille op som kandidat til kommunalvalget.Hun har desværre trukket sig som kandidat, hun skriver:

jeg har fået nyt arbejde og synes ikke længere jeg har de tidsmæssige ressourcer til en kommende valgkamp. Derfor trækker jeg mit kandidatur tilbage og stiller ikke op på lørdag den 8. april.
Jeg ved at Svendborg og partiet er i gode hænder hos de eksisterende kandidater :slight_smile:

Vi er selvfølgelig kede af at hun ikke længere kan stille op, men vi ønsker hende alt held i hendes nye arbejde :slight_smile:

Der vil derfor ikke være nogen nye kandidater der skal tages stilling til på mødet. Til gengæld skal det besluttes hvordan vores nuværende kandidater skal placeres på stemmesedlen. (En revideret dagsorden vil blive oplyst ved mødestart) Vi har modtaget 2 forslag ud over bestyrelsens indstilling, hvorfor det er vigtigt at du dukker op og er med til at stemme på det forslag du synes er bedst.
Vi har derfor nu 3 forslag der skal tages stilling til:

Forslag 1 - Bestyrelsens Indstilling
Bestyrelsen Indstiller at vi opstiller uden spidskandidat. Kandidaternes placering på stemmesedlen afgøres gennem en kønsopdelt rækkefølge. Hver placering bliver afgjort ved at de kandidater med placeringens tildelte køn, startende med kvinde, afleverer deres navn til lodtrækning.

Forslag 2 - Medlemsforslag
Vi indstiller hermed til en opstillingsform hvor der stilles op med en nomineret spidskandidat øverst, og resten af kandidaterne sorteret efter stemmetal under. → obs dette er en komprimeret form, forslaget kan læses i sin helhed her Medlemsforslag-til-alternativ-indstilling-til-opstillingmødet-den-8.pdf (304.3 KB)

Forslag 3 - Medlemsforslag
Alle kandidater til kommunalvalget for Alternativet bliver opstillet i tilfældig rækkefølge efter lodtrækning om placering på stemmesedlen.

Der er stadig mulighed for at stille andre forslag på mødet, og/eller sende dem til os på mail svendborg@alternativet.dk.

Vi glæder os til et dejligt møde på lørdag.
Grønne hilsner
Alternativet Svendborg