Opstillingsgrundlag til valg til bestyrelsen på årsmødet 26. februar 2018

I Alternativet er bestyrelsen valgt for 1 år ad gangen. Til hvert ordinært årsmøde er der således valg til en måske helt ny bestyrelse. Hvis man ønsker at stille op, skal ens opstilling begrundes.

I år har vi 5 kandidater, som ønsker at arbejde i den nye bestyrelse. Alle har skrevet om, hvem de er, og hvad de vil i Alternativet Odsherred. God fornøjelse.

Jørgen Sørensen
Jeg ønsker at genopstille til bestyrelsen for Alternativet Odsherred. Jeg har siddet i bestyrelsen i 2 år og dette har været en meget spændende og givende tid for mig.
Jeg er 46 år og bor i Hørve sammen med 2 af mine børn, den tredje bor hos sin mor. Jeg arbejder som Datafaglærer på TEC i Ballerup. Jeg har mange års erfaring inden for mange forskellige arbejde dog mest inden for salg og undervisning og har derudover også ledelseserfaring.
Inden for de sidste ca. 4 år har jeg deltaget i flere politiske/samfundsmæssige tiltag bl.a. en masse debatter på de sociale medier men også ved at stille op til KV17 som kandidat for Alternativet Odsherred. Jeg ser desværre at mange menneske stadig mener at Klimaforandringerne er noget pjat og at der jo er resurser nok i verden til at vi til stadighed kan overforbruge Moder jord. Det har rystet mig at nogen mennesker stadig mener sådan, men det har også vakt en trang i mig, til at gå til kamp imod disse strømninger.
Jeg søgte i mange år ligesom så mange andre, efter et sted at høre til, hvis jeg skulle engagere mig. Det var først da Alternativet opstod, at jeg følte der var et sted, som passede godt med de ting jeg brændte for. Da jeg samtidig var begyndt at have stigende opmærksomhed på behovet for at passe på Vores jord, faldt brikkerne på plads og jeg blev medlem af Alternativet og jeg var med til at starte lokalafdelingen Alternativet Odsherred hjemme hos Ruth.