Oprettelse af kategori til KV17 politikudvikling

Hejsa.
Er det ikke muligt at oprette en kategori her i “Lokalforening København”, med navnet “KV Politikudvikling”? Derinde igen en kategori for hver arbejdsgruppe (jvf. Trines fine oversigt).
Jeg savner stadig en nem og overskuelig oragnisering af digitale tekster og debatter i alle udviklingsgrupperne. Jeg tror ovenstående ville gøre det for mig.
Jeg kan selv oprette emner, men ikke kategorier. Hvem har beføjelserne til det?

alt det bedste
Martin W

Det er desværre kun muligt at have én underkategori til kategorier.

Én mulighed er at bruge tags i stedet for kategorier.

Hej Thomas.
Tak for svar.
Hvordan tilføjer man et “tag” til et emne?

Mvh
Martin

Ja, godt spørgsmål, jeg havde faktisk ikke lige gennemtænkt det, fordi det kun er muligt at tagge for visse medlemmer. Det skyldes, at tags også bruges til at sende nyhedsbreve ud med, så det er “farligt” at lade alle tagge. Jeg tænker lige over en løsning.

Hej @huulbaek . Re vor tidligere dialog i både anden tråd og i direkte mails om samme emne “overvåger” jeg denne tråd.
Jeg finder, at behovet for at finde en for brugerne intuitiv erstatning for Facebook mm bliver større og større dag for dag. Vi nærmer os nu 12 tusinde medlemmer, som vi i bedste alternavistiske ånd, ønsker skal bruge AlleOs/Dialog.
@UffeElbaek holdt sidste uge Master-classes for omkring 500 medlemmer. Uffe introducerede bla KaosPiloternes Projektmodel og opfordrede til at vi bruger modellen i arbejdet med alle vore projekter i bydels-, lokal- og storkredsforeningerne. Som vi nærmer os KV17 og RV17 vil antallet af projekter stige overalt i landet, og Hovedbestyrelsens @Maj_Baltzarsen bud på en fælles struktur, er AlleOs/Dialog.
Men et værktøj, der kun giver eksklusiv mulighed for eet undergruppeniveau, og eksklusiv #tag mulighed vil blive fravalgt af 12000 medlemmer, og projekterne vil fortsat blive forankret på Facebook, i Messinger, i Google, Dropbox eller OneDrive folders eller på diverse c-drev.
Jeg genfremsætter derfor mit forslag om at forankre udviklingen af AlleOs/Dialog i en hurtigt arbejdende permanent brugergruppe. Jeg håber selvfølgelig, at AlleOs/Dialog kan magte at facilitere os alle, at det har den fornødne fleksibilitet og kapacitet. Hvis det ikke er tilfældet haster det med at finde et alternativ.
Som jeg også tidligere har skrevet tilbyder jeg mig som deltager i en sådan brugergruppe.
Mvh Palle Skov, nyvalgt bestyrelsesmedlem i Storkreds København.
@Rolf_Bjerre1 til orientering re vor dialog på årsmødet i går :blush:

super godt

Den 19. september 2016 kl. 16.43 skrev Palle Skov <webmaster@alternativet.dk

Jeg vil naturligvis også stille mig til rådighed i en brugergruppe, som kan understøtte udviklingen.

Mvh
Martin

Det er en god idé, og jeg stiller mig selvfølgelig til rådighed. :slight_smile: Hvad, hvem og hvordan tænker du?

Det er jeg meget glad for @huulbaek; men jeg er også meget usikker på, hvordan den videre proces så skal/bør gribes an. Jeg undrer om du @Cristine1 er den, jeg skal tale med om det? Hvis det ikke er dig, vil du måske guide mig til rette vedkommende :green_heart:

Der findes flere kategorier herinde, der har med it udvikling generelt at gøre. De har pt ikke overvældende meget aktivitet, men måske det er nemmest at tage den der @Palle?

Kategorierne er ikke åbne, men jeg kan tilføje de, der har lyst. Grunden til at de ikke er åbne er primært, at de ikke har relevans for langt de fleste.

Alternativt kan vi oprette en anden kategori til dette formål? Hvad foretrækker du?

Kære Palle og alle andre gode mennesker,

Der foregår løbende et udviklingsarbejde på it-siden - herunder på AlleOs. Thomas Huulbæk er - som I nok ved - ansvarlig for det. MEN alle gode kræfter er meget, meget velkomne til at udvikle på systemet. Så Martin Wehding og andre dygtige folk: I skal endelig bare tage fat i Thomas, hvis I har lyst til at gøre vores systemer bedre. Så kan I bare aftale nærmere.

Tak for indsatsen på forhånd til jer.

Kh

Nis
Organisationsansvarlig, landssekretariatet

Den 12. august sendte jeg dig dette forslag @huulbaek:

"Alternativet har på landsplan vel allerede ganske mange aktive brugere af systemerne. Det må være i omegnen af flere hundrede, og min pointe, og mit gode råd er, at lade den fremtidige udvikling af systemerne - og valget mellem wiki og dialog eller noget helt fjerde, ske i tæt dialog med et aktivt forum eller sparringsgruppe af daglige brugere, der ved hvad de har brug for.

De fleste administrative opgaver kan løses på et utal af måder og med anvendelse af et utal af systemer. Det er derfor utrolig vigtigt, i en ledelsesresistent :slight_smile: organisation som Alternativet, at nogle alternavister sætter sig sammen og definerer de pejlemærker, den fremtidige it-udvikling skal sigte efter. Jeg argumenterer ikke for et stort fælles system, langtfra; men jeg argumenterer for at man tænker sig om - flere ved mere - og går efter systemer, der hænger sammen, ud alt for stor besvær, og med potentiale til at rumme de mange, mange data der akkumuleres hver eneste dag. Og rumme dem på en så struktureret måde - med aktivt brug af altenavistiske Metadata :wink: at de fleste ikke skal bruge al for megen tid på at fremsøge det man ønsker og har adgang til."

Jeg ved du har hulens travlt, og jeg har derfor accepteret, at du endnu ikke har sendt mig din reaktion på forslaget. Martins ønske, og din reaktion her, vækkede mit forslag, som hermed er genfremsat.

Jeg foreslår ikke en ny debattråd her på Dialog. Jeg foreslår konkret, at Hovedbestyrelsen (jeg efterlyser din reaktion @Maj_Baltzarsen) og Landssekretariatet sammen med Thomas nedsætter, hvad jeg har kaldt, et aktivt forum/en sparringsgruppe af daglige brugere, der vil være med. Ikke til at programmere; men til at hjælpe Thomas med at træffe de valg, der imødekommer brugernes behov. Med andre ord: En Brugergruppe, og min tanke er, at gruppen efter behov - i starten hyppigt - mødes face-to-face. Skype/Wire eller anden fjerndialog kan være godt i en stabil driftsfase; men der er vi jo desværre endnu ikke.

Jeg er dagligt i kontakt med mange brugere og LS, og jeg forsøger at inddrage så meget som muligt i udviklingsprocessen. Jeg er klar over det store hul, når det kommer til kommunikation/vidensdeling/samarbejde og det er også et af de punkter, der er prioriteret i de næste 5 måneder.

Inddragelse i forhold til en mere eller mindre formel brugergruppe; dét støtter jeg op om. Jeg vil foreslå, at du er tovholder på den @Palle :slight_smile:

Vi kan oprette den som et team på AlleOs, og kæde teamet sammen med en kategori på Dialog, så gruppen bliver nem at finde.

Derefter handler det om at finde medlemmer, der vil være med i arbejdet (der er sikkert en del fra it) og derfra finde ud af at strukturere arbejdet. Gruppen bør nok som minimum bestå af ét medlem fra - eller repræsentant for - hver gruppe af brugere:

  • Landssekretariatet
  • Lokalforeninger
  • Storkredse
  • MF’ere
  • Kommunalpolitikere
  • Politisk Forum
  • Politisk Sekretariat
  • “Almindelige” brugere
  • … og sikkert mange flere!

Jeg er frisk på tovholderopgaven, på vilkår, at der er opbakning hele vejen rundt @Nis_Vilhelm_Benn . Vi har konstituerende møde i Storkredsbestyrelsen i aften, hvorefter jeg vender tilbage.

1 Synes om