Opdatering ift. det ordinære Årsmøde d. 28.3.19

Kære Odenseanske Alternativist.

Så er der lidt nyt i forhold til vores ordinære Årsmøde torsdag den 28. marts 2019.

Vi har ikke modtaget forslag til behandling på Årsmødet.

Vi er så heldige og privilligerede at vi har modtaget en række kandidaturer til valg til Tillidsgruppen.
Here they are:

Sahar Arezo, som skriver:
Jeg vil rigtig gerne repræsentere ÅUO i Lokalforeningen Odense.
Min motivation, som Alternativist er, at jeg brænder for et mere gennemsigtigt og fleksibelt demokrati. Dertil elsker jeg, at der er plads til at tvivle, reflektere og forholde sig til paradoksale emner med åbenhed og nysgerrighed. Det giver så meget mening for mig at være i ÅUO, der drømmer om at skabe i stedet for at nedbryde.
Derfor ønsker jeg at stille op til valget i Tillidsgruppen den 28/3-19 og derigennem videreformidle hvad vi laver til dagligt.

Dan Eskekilde, Dan skriver:
God aften Alternativet Odense.
Undertegnede vil gerne stille op til Tillidsgruppen Odense.
Lidt om mig:
Jeg er 38 og demitterede fra Lærer Seminaret for Kunst og Håndværk i 2005.
Underviser i billedkunst på UngOdense ungdomsskole Tirsdag aften.
Som fuldtids beskæftigelse arbejder jeg i et kommunalt integreret børnehus for 0-6 årige i Sct. Hans. Der er jeg også valgt som TR for pædagogmedhjælperne under fagforeningen PMF Fyn. Sidder i lokalforening på mit arbejde og i Kontaktudvalg Nord.
I min fritid udøver jeg kunst og er medlem af gadekunst gruppen Byrumspolifylla.
Politik er en sjov størrelse. Jeg mener at hvis man ikke er tilfreds med det samfund man befinder sig i så er det ens pligt at ændre systemet - derfor Alternativet.
Hvad kan jeg bidrage med: At løfte opgaven om synlighed.
De grønneste og kærligste hilsner

Marcus Mührmann-Lund:
Marcus har været en uvurderlig hjælp for vores lokalforening igennem de seneste 9 måneder, som en af vores praktikanter.
Marcus har en bachelor i statskundskab og er meget bredt politisk engageret i vores politiske baggrundsgruppe. Han var bl.a. med under budgetforhandlingerne for 2019.

Mads Schjerbech:
Mads har været en af vores trofaste støtter i den politiske baggrundsgruppe, som også var med på vores team til budgetforhandlingerne 2019.
Han er uddannet energiingeniør og er godt og grundigt engageret i Ung Energi bevægelsen.

Camilla Varming Nielsen, Camilla skriver:
Hej ildsjæle i Alternativet :slight_smile:

Jeg vil gerne stille op til TG valg :slight_smile:
På CV’et kan jeg blandt meget andet skrive vicevært, studier i arabisk, hjemmehjælper og nu et arbejde som selvstændig behandler og som salgschef i Fyens Økologi.
Jeg har set mange forskellige sider og lag af samfundet, og det har gjort mig til et meget mere forstående og rummeligt menneske.
Jeg er meget idérig, og mangler ofte bare timer i døgnet til at kunne føre dem ud i livet :slight_smile:
Jeg er en kvinde på 30 år, som er dybt taknemmelig for at bo på denne jord<3 Derfor går jeg meget op i hvordan man behandler den :slight_smile:
Indenfor de sidste par år har jeg været med til at starte og drive disse virksomheder:
Fyens Økologi:
Ægproduktion, ægpakkeri og distribution af fynske økologiske råvarer.
Der arbejdes med en alternativ produktion, hvor bl.a. soyaprotein outsources og erstattes af et bæredygtigt protein fra DK.
Vores gårdbutik:
En butik på Storms Pakhus, hvor Odenseanere og andre besøgende kan købe fynske økologiske og/ eller kvalitetsvare.
Team8:
Et behandler team, som bl.a. arbejder i Den Healende Have. Der arbejdes med flere forskellige alternative behandlingsformer som fx zoneterapi, healing, yoga, stress-release m.m.

Men med alt det, har jeg så overhovedet tid til alternativet i mit liv? Ja! - for det er nødvendigt!
Både som økolog og som alternativ behandler, støder man igen og igen ind på lovgivning som spænder ben for gode initiativer, og det synes jeg er rigtig trist.
Så nu stiller jeg mig selv, min egen viden, samt viden fra mit store netværk til rådighed. Hvis i kan bruge det, vil det glæde mig :slight_smile:

Jeg glæder mig til at se rigtig mange af jer torsdag den 28. marts 2019 fra kl. 19-21 i Nørregade 71.

De bedste grønne hilsner

På Tillidsgruppens vegne

Peer Locher

Forperson for Alternativet i Odense