Onsdagsbar efter Sommergruppemøde

Kære partifæller, venner og nysgerrige sjæle

I inviteres hermed til onsdagsbar den 1. september fra kl. 15 til 20 i Demokrati Garage i København NV.

Den 31. august og 1. september holder vi i Alternativet sommergruppemøde. Vi ønsker dog ikke at slutte mødet af med et pressemøde for nogle få inviterede. Vi vil meget hellere, at sommergruppemødet skal slutte af med en markering af fællesskab. For uden fællesskab, intet parti. Og vi har meget at fejre, for fællesskabet er tilbage!

Derfor inviterer vi til onsdagsbar!

Garage-baren vil være åben fra kl. 15 til 20. I det tidsrum vil man kunne snuse lidt rundt og opleve Demokrati Garagen og de mange blomstrende initiativer på Rentemestervej i Nordvest-kvarteret.
Garagens café vil tænde op i grillen, hvis vejret er til det, så man kan købe sig et grønt måltid mad. Klimaaktivist Esther Kjeldahl fra Den grønne Studenterbevægelse kommer og læser op fra sin fantastiske bog ”Vi er sammen om at mærke det”. Og så vil man selvfølgelig kunne møde både politisk leder, Franciska Rosenkilde, MF’er, Torsten Gejl, og partiets ordførere.

Kom! Og tag endelig din gode veninde, din søde nabo og din kritiske kollega med.

Grønne og kærlige hilsner
Alternativet

Kære Thorsten & Fransica samt onsdagsbar-opfinderen/-ne (uden Å :eyes:)

Jeg ville egentlig meget, meget og meget hellere læse om et konkret, aktuelt politisk forslag på skatteområdet på landsplan i Danmark.

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Hej Gunhild

Helt aktuelt ønsker vi at fjerne særbehandlingen af hybridbiler i bilbeskatningsregimet og flytte disse midler over på yderligere lempelser af elbilbeskatningen.

Det er da aktuelt :slight_smile:

Bh Christian

Jo Christian :slightly_smiling_face: Hvis du puljer afgifter med skat i den samme hat - men det vil jeg nu kalde for et figenblad…

Jeg tænker imidlertid skat på arbejde og ejendomme - altså sådan mere hardcore størrelser, der for alvor kunne skabe forandring for den grønne dagsorden… :green_heart:

Ja, de store linjer, som du nævner har vi vist en del af i De Tre Bundlinjer, men måske du skal tale med Jan om dem, for han er jo vores skatteordfører.

Ja, det er han, men som jeg forstår det, er Fransiska valgt som politisk leder i Alternativet, og jeg har en forventning om, at hun skulle kunne besvare om Alternativet har aktuelle, konkrete forslag på skatteområdet…:slightly_smiling_face:Det er vel ikke for meget forlangt…

Der kom jo et udspil på pressemødet i går kl. 14. Valget var ikke faldet på skat, men vi har jo masser af politik på alle mulige områder - også på skat, og der ligger et stort arbejde i hele tiden at finde de rette prioriteringer i, hvad vi spiller ud hvornår i hvilke sammenhænge. For de fleste mennesker vil skat være et “kedeligt” emne, så det vil nok ikke være det, vi kommunikerer bredest omkring. Men der, hvor det tæller - i forhandlinger - vil vore politikere jo spille vores skattepolitik ind.

1 Synes om

Ja, det måske et dejligt udspil - og det vil jeg gerne vende tilbage til, når jeg har læst det grundigt - umiddelbart kan jeg se, at den grimme kunst, som nævnt i udspillets første sider ej foregår på forsiden med harmoniske pletter af lilla (“kultur?”) og (Grøn?) - hvad er mon det grimme i det grønne - det vender jeg lige tilbage til, når jeg har fordybet mig i udspillet. Tak Christian, for din formidling.