Nyt fra Rådhuset

Her er lidt daggamle nyheder fra foreningen - drevet af frivillige kræfter, som alle nok ved :slight_smile:

Ny borgmester på Frederiksberg
Det er næppe gået nogens næse forbi, at Frederiksberg får ny mand i spidsen for kommunen. I Alternativet byder vi naturligvis Simon Aggesen fra De Konservative velkommen på posten som ny borgmester og glæder os til samarbejdet.

Vi er glade for, at han i sin takketale sagde følgende: “Frederiksberg kan ikke løse klimaudfordringerne alene. Men vi er en ressourcestærk kommune, så vi skal gå forrest.” Så det må vi hellere holde ham op på! :seedling::green_heart:

LÆS OGSÅ: https://minby.dk/2019/03/14/110138/kommende-borgmester-et-generationsskifte-ikke-et-systemskifte/


Mette Bram stiller op til folketingsvalget

METTE

Alternativets medlem i kommunalbestyrelse, Mette Kaasfeldt Bram, stiller op til det kommende folketingsvalg i Sydjylland storkreds. Om at stille op i en anden kreds, siger Mette Bram:

Frederiksbergs borgmester kommer oprindeligt fra Fredericia, som ligger i Sydjyllands storkreds. Det oplever jeg ikke som en ulempe for Frederiksberg. På samme måde tænker jeg heller ikke, at de sydjyske vælgere vil finde mit kandidatur mærkværdigt. For mig spiller det en større rolle, at vi sikrer mere vild natur og en bæredygtig planet for eftertiden.

Hvis hun bliver valgt, må hun vinke farvel til det kommunalpolitiske arbejde, da vores parti ikke tillader dobbeltmandater.


Spottet i kalenderen

LØRDAG 30. MARTS: Verdensmålsdag & vegetarisk brunch med Mogens Lykketoft i KU.BE - Verdensmålsdag & vegetarisk brunch med Mogens Lykketoft i KU.BE


Ha’ en dejlig uge! :blossom::slightly_smiling_face:

Annedorthe Kring,
på vegne af bestyrelsen


Følg os på Facebook: