Nyt fra Hovedbestyrelsen og Sekretariatet

Kære alternativister

Så er de fleste af os tilbage på vores respektive pinde efter sommerferien, og vi håber, at I alle har fået ladet op, nydt naturen og tilbragt tid med jeres kære.

Hen over sommeren er der sket lidt på de indre linjer i Alternativet, idet som - tidligere nævnt - vores nu tidligere forperson Mark Desholm har takket ja til stillingen som sekretariatschef på Den Grønne Gang. Mark er kommet godt i gang sammen med vores dygtige ansatte: ”Jeg er spændt hoppet på Alternativets grønne eksprestog, og jeg laver lige en lille video-update til jer alle, når jeg er kommet på plads”.

Ovennævnte har jo så betydet, at Hovedbestyrelsen skulle rekonstituere sig i henhold til vedtægterne – da den jo ikke kan fungere uden en forperson – og det skete så på et ekstraordinært HB-møde den 5. august 2021. Her blev Trine Aslaug Hansen valgt som vores nye forperson. Stort tillykke til Trine! Trine har siddet i Daglig Organisatorisk Ledelse igennem det sidste års tid, og hun er på ingen måde en novice inden for den organisatoriske del af Alternativet. Trine glæder sig til sin nye rolle i Å: ”Det er med stor ydmyghed, at jeg træder ind i rollen som forperson – men jeg er klar til at give den gas”.

Hovedbestyrelsen vil gerne række ud til og være i kontakt med baglandet – så sig til, hvis det kunne passe ind, at få Trine, Kristian (som er den nye næstforperson) og Mark med på f.eks. et Zoom-storkredsmøde. Tag i det hele taget fat i os via mail eller telefon, hvis I har idéer og spørgsmål, I vil vende med os.

Ellers kan vi fortælle, at der er sommergruppemøde sidst i august og halvårsmøde for hele organisationen d. 18. - 19. september. – Mere info herom følger snart.:relaxed:

Vi ses ude i det politiske landskab, der jo for os alle i den grad formes hen over efteråret af det forstående KVRV-21-valg.

På vegne af Hovedbestyrelsen og Sekretariatet –
grønne hilsner fra Trine Aslaug Hansen og Mark Desholm

Links:

Mark Desholm: https://alternativet.dk/nyheder/blog/ny-sekretariatschef-i-alternativet-1-august

3 Synes om

Nå da da, hvad betyder det mht. politiske resultater?

Jeg vidste ikke at Alternativet havde en forperson. Der kan man bare se.