Nyt fra forperson Allerød-Rudersdal

Kære medlemmer af Allerød-Rudersdal lokalforening!

Så er det ved at være slut med feriesæsonen. Vi skal i gang igen med arbejdet, hvadenten det er lønarbejde eller frivilligt arbejde eller arbejde hjemme, måske i hus og have og med børn og børnebørn.

Storkredsbestyrelsen inviterer til Strategimøde med forperson Jonathan Riis i Hillerød. “Hvilke mål vil vi saætte os for det næste halve år og frem til KV 25, og hvordan vil vi nå dem?” Det er et åbent møde, så du er hjertelig velkommen med dine ideer.

Se her AlleOs // Alternativet

I Alternativet er der gode muligheder for selv at få indflydelse.

Jeg tilmeldte mig en borgerlønsgruppe allerede i 2015 og har været med til at lave den politiske vision Se https://alternativet.dk/politik/vores-politik/borgerlon

Jeg arbejder i Torsten Gejls såkaldte sociale maskinrum, som har været aktivt siden 2015, men ikke er kommet på listen over netværk og faggrupper. Dette vil vi rette op på i den kommende tid. Vi har lavet politisk udspil om jobcentrene.

Se https://alternativet.dk/nyheder/blog/fremtidens-jobcenter

Det bliver meget aktuelt i efterårets forhandlinger om ændringer/nedlæggelse af jobcentrene, og kunne blive en mærkesag for kandidater til KV25.

Vi har arbejdet med arbejdstid og afholdt en konference i marts. Det skal vi arbejde videre med i efteråret.

I øjeblikket arbejder vi også på en bog med fortællinger fra personer, der føler sig ramt på retssikkerheden i mødet med kommunale myndigheder. På den lange bane, støtter vi Torsten Gejl i arbejdet med oprettelse af en forvaltningsdomstol.

Du kan også være med i et arbejde, der interesserer dig. Hold øje med Netværk og faggrupper på AlleOs/ netværk. AlleOs // Alternativet. Mange af dem er endnu ikke officielt aktive. Men det kan de blive med din mellemkomst.

Her og nu, vil jeg gøre opmærksom på Rudersdal Folkemødedag: “Har du den kommune, du vil ha” d.31/8. Https://.Rudersdalfolkemoededag.dk

Nanna Høyrup deltager i Folketingsdebatten, og Birgitte Kehler Holst, Borgerepræsentationen i KBH, informerer om kommunal Doughnutøkonomi og debatterer med deltagerne se også AlleOs // Alternativet

Lidt længere ude i fremtiden er der i Allerød “Bæredygtighedsbasar- politisk idegenerering! Samtale og inspirationsmøde! onsdag den 6. november 2024 kl. 17 – 19 På Kirkehavegaard. Det vil I høre mere om senere fra Karen:Stevnbak

Det var så alt for nu. Vi ses forhåbentlig derude.

:green_heart: BH Christa If Jensen, forperson Allerød-Rudersdal lokalforening.