Nyhedsbrev maj 2018

Hej

Jeg hedder Jan, og på det konstituerende bestyrelsesmøde i marts måned, blev jeg konstitueret som forperson for Alternativet Næstved.

Skal jeg sige noget kort om mig selv, så er jeg 56 år gammel, har 4 børn, heraf 3 voksne der bor i Ishøj-Hundige området, og så en teenager der også bor her i Næstved, når altså ikke han er på efterskole.
Jeg er uddannet pædagog, har de sidste 15 år arbejdet som nattevagt i ungdomspsykiatrien i København, og før det nåede jeg nogle år som pædagog i dels en SFO, dels en daginstitution.

Jeg har været medlem af Alternativet siden starten af 2016, og indrømmer at jeg ikke har været speciel aktiv i lokalforeningen.
Har dog deltaget i møder i såvel landsorganisationen som i storkredsen, og især det sidste halvårsmøde i Ringsted, har været med til at give mig et skub til, at involvere mig mere i arbejdet også på lokalt plan, og derfor tog jeg imod udfordringen om at blive forperson for Alternativet Næstved.

Jeg har ikke de store forkromede visioner, men jeg har dog nogle tanker om, i hvilken retning jeg håber at kunne bevæge lokalforeningen her i Næstved.
Det drejer sig ikke så meget om det politiske, for selvom vi selvfølgelig skal udvikle på lokalpolitiken, så har jeg ingen politiker i maven. Mine tanker går mere på det organisatoriske, hvor jeg er blevet inspireret af det der organisatorisk foregår i lokalforeningerne Århus, Syddjurs og Fanø, hvor man er i gang med at ville organisere sig efter sociokratiske principper.
Men udover et nogenlunde rimeligt klart billede af, hvor jeg gerne ser vi kommer hen rent organisatorisk, så er det straks mere uklart for mig, hvorledes vi i givet fald kommer derhen … Men jeg arbejder på at blive klogere på den del, således at vi forhåbentligt på et tidspunkt kan tage en snak i lokalforeningen om, hvorvidt det er en vej vi overhovedet vil gå.

Jeg håber vi kommer til at mødes derude, og at vi sammen kan være med til, at Alternativet og/eller vores tanker kommer til at spille en rolle i Næstved kommune i fremtiden.

Vi har jo åbne bestyrelsesmøder i Alternativet Næstved, så derfor vil jeg slutte af med datoer for de bestyrelsesmøder vi har planlagt, hvor I alle jo selvfølgelig er velkomne.

Planlagte datoer for bestyrelsesmøder i Alternativet Næstved

  1. maj 2018
  2. juni 2018
  3. september 2018
  4. oktober 2018
  5. januar 2019

De bedste hilsner
Jan Allan Andersen