Nyhedsbrev juni 2019

Kære Alternativister i Storkreds Østjylland.

Tak

Tusinde tak for alle jer medlemmers indsats under valgkampen. Tak!

Valgkampen

Torsten Gejl er blevet valgt ind i folketinget og Mira Issa Bloch er suppleant. Tillykke til jer! Tillykke til os alle fordi vi stadig har en repræsentant for Alternativet i folketinget.

Her I Østjylland har Alternativets folketingskandidater ført en utrolig lang og meget seriøs valgkamp. I november 2018 havde vi fornemmelsen af, at mange kendte til Alternativet, men alt for få kendte vores politik. Derfor besluttede vores kandidater, at de hver dag fra dec. 2018 ville fortælle om eksempler på et eller flere politiske forslag som Alternativet har udviklet. Det har de gjort virkelig godt og har lært en del om brug af video og sociale medier. Om vi gjorde det på den rigtige måde eller om hvad der var bedst strategisk at gøre kommer vi til at snakke om i den kommende evalueringsproces. Vi har i hvert fald forsøgt at komme ud med Alternativets politik.

Bestyrelsen i Storkreds Østjylland vil gerne takke alle kandidaterne for den kæmpe store indsats de har gjort. Tak for de penge I har doneret og tak for al den tid I har brugt, som helt sikkert er gået ud over den tid I kunne bruge på jeres venner, familie eller arbejde.

Det som I med god samvittighed kan sige til jer selv og dem som kommer efter jer er følgende: ”Vi gjorde en kæmpe indsats for at få magten, til at ændre vores samfund så det kan gå anden retning.”

Tak!

Til at holde styr på alle kandidaterne og deres arrangementer havde vi et kampagnesekretariat Bestående af Jørgen Thiele, Kasper Smed Hansen, Rasmus Rydahl, Peter Thiele, Hans Peter Erbs Hillers, René Kristensen, Peter Gran Boesen og Søren Frandsen.

Dejligt at I ville koordinere og styre skuden i det kaos en valgkamp kan være.

Tak!

Jeg ved godt, at det er farligt at begynde at rose nogen, for så er der andre der føler sig snydt. Jeg gør det dog alligevel. Jeg er bare glad for al den hjælp vi har fået, selvom jeg godt kunne ønske mig at endnu flere aktivt ville hjælpe til. Jeg er nemlig blevet overrasket over hvor få personer der aktivt hjælper til med Alternativets aktiviteter. Specielt i Århus hvor der egentlig er mange medlemmer. Vi savner jer og hvis I får lyst, vil det være godt at følge med i kalenderen på alleos, hvor vi forsøger at få alle folk til at oprette deres arrangementer.

Mit håb er dog at mange af jer ”ikke aktive” medlemmer bruger jeres kræfter på mange andre gode ting uden for organisationen, som også bidrager til at vi kan gå i en ny retning.

Tak til alle græsrødderne!

Jeg vil selvfølgelig også takke Alternativets Unge, som har gjort en stor indsats under valgkampen. Tak I skønne unge mennesker :wink:

Forpersonen går af

Sandra Bjerre går af som forperson efter næsten 2 års ledelse, da hun har fået nyt job og flytter ud af Storkreds Østjylland. Tillykke!

Tusinde tak for samarbejdet?

Bestyrelsen omkonstitueres og Thomas Quist Mortensen er nu forperson og Trine Auslaug Hansen er næstforperson indtil årsmødet i september.

Nye personer til bestyrelsen i storkredsen

Udover at Sandra stopper i bestyrelsen, har Tatiana også trukket sig fra bestyrelsen. Derfor får vi brug for nye kræfter. Specielt i forhold til at få motiveret medlemmerne til i højere grad at deltage i det som foregår.

Alleos og Dialog

Det er vigtigt at alle i Alternativet løbende opdaterer deres egne informationer, interesser og aktivitets status på Alleos. Alleos er den database vi bruger til at finde folk med specielle kompetencer og til at se hvilket aktivitetsniveau man forventer at deltage med. Hos alle bestyrelser er det afgørende, at man får opdateret hvem der er i bestyrelsen og hvem der er forperson/tovholder/kontaktperson. Så vi ved hvem vi kan kontakte. Helst også med et telefonnummer.

Har man begivenheder, man gerne vil fortælle medlemmerne om. Så……

Har man begivenheder, man gerne vil fortælle medlemmerne i Østjylland om. Så skriver man en tekst og sender den til Juma Nellemann Kruse (kommunikationsperson) eller Thomas Quist Mortensen. Vi vil da sende begivenhederne ud som nyhedsbrev og derved forhåbentlig i højere grad synliggøre vores interne aktiviteter.

Begivenheder

Årsmødet i Storkreds Østjylland afholdes d. 21 sep. 2019 Kl. 11- 15

Denne dag holder vi også et ekstraordinært opstillingsmøde for storkredsens repræsentanter i Politisk Forum og Hovedbestyrelsen.

Her skal vælges følgende:

  • Medlemmer til bestyrelsen og evt. genvalg af bestyrelsesmedlemmer.

  • Andet medlem til Politisk Forum og Suppleant

  • Suppleant til hovedbestyrelsen

Vi har nogle kandidater til posterne i Politisk Forum (Det er altid godt med flere at vælge i mellem)

Derimod har vi i øjeblikket ikke hørt om nogen der er interesseret i at været suppleant til posten som hovedbestyrelsesmedlem. Det ville være godt hvis I vil hjælpe med at finde en til at varetage denne vigtige post.

På vegne af bestyrelsen vil jeg ønske jer en rigtig god sommer.

Varme sommerhilsner

fra

Thomas Quist Mortensen

Forperson i Storkreds Østjylland