Nyhedsbrev Juni 2016

Dette nyhedsbrev er det første, vi sender gennem det nye medlems system alleos.alternativet.dk og jeg er spændt på hvordan det ser ud når det når frem til dig.
Mange medlemmer har valgt ikke at være synlige offentligt og derfor ser du ikke ret mange, når du selv går ind på systemet. Men der er pt. 85 her i kommunen. Nyhedsbreve skrevet i dette system, kommer automatisk over og ligge i dialog.alternativet.dk i vores helt eget underbibliotek, hvor vi kan debattere løs om stort og småt. Det er ikke sådan, at vi forlader facebook, men der er nogle, der ikke er på facebook og der er heller ikke så gode muligheder for struktureret debat, så skulle vi prøve at flytte vores debatter over på www.dialog.alternativet.dk ?

Kulturnat i Helsinge. 3/6 kl. 18-22.
Vi er nogle stykker, der står der hele aftenen. Kik forbi og hils på hvis du kommer forbi. Vi står på Østergade 39, ud for Leifs Gardiner. Det er mellem VP-arkaden og Irma.

Visionsmøde 7/6 kl. 19:30-21:30. Møderum 2, Kulturhuset, Helsinge.
Vi skal til at samle op på vores mange snakke om visioner for kommunen. Sætte lidt struktur på og skabe overblik. Visioner er altid i bevægelse, så det er ikke en afslutning men en subtotal.

Sommeraftenhygge 28/6 kl. 19:30-21:30.
Hæld aftenkaffen på termokande og tag med i skoven. Vi mødes i bålhytten, der ligger i nærheden af p-pladsen ved Skovporten i Tisvildeleje. Vi bliver forhåbentligt mange, så nogle af os kunne måske tage en campingstol under armen. Børn, bedre halvdele m.fl. er meget velkomne.
Når du kører ind i Tisvilde, så er det lige ved Nybolig, du skal til venstre. Det er ikke uoverkommeligt langt fra stationerne hvis du hellere vil tage offentlig transport.

16/8 Åbent bestyrelsesmøde. Aktivitetsrummet, Pyramiden, Gilleleje. Kl. 19:30-21:30
Bl.a. om kulturnat i Gilleleje.
Efterårets program
Forretningsorden
Rollebeskrivelse, herunder velkomst til nye medlemmer, kontakt til gamle mm.
……

20/8 Kulturnat i Gilleleje
13/9 Medlemsmøde. Møderum 2, Kulturhuset, Helsinge
11/10 Medlemsmøde. Aktivitetsrummet, Pyramiden, Gilleleje.

Efterlysning:
I løbet af efteråret tager jeg initiativ til et møde eller 2 for at gøre os klogere på den grønne omstilling i Gribskov. Hvad er status lige nu, hvor ligger udfordringerne, hvilke muligheder har vi, hvad er lige til at gå til og hvad er lidt sværere og dyrere osv. Altså baggrundsviden, der kan hjælpe os til at træffe nogle kloge beslutninger. Til det har jeg brug for kontakt til nogle folk, der er inde i et eller flere af alle de områder, som grøn omstilling i netop Gribskov indeholder. Nogle, som kunne fortælle os andre lidt eller meget om det. Er du sådan en person eller kender du en?
Hvis du syntes at jeg allerede burde kende til dine kompetencer, så er jeg altså elendig til den slags. Jeg vil hellere, at du tilbyder dig ”Jeg vil gerne fortælle om ….”.
Thorbjoern.christensen@gmail.com

Ønskeliste:
Vi kunne godt bruge nogle visuelle virkemidler, fx til vores deltagelse I kulturnætter. Det KUNNE være et stort Å, men det kunne også være noget helt andet. Har du en god ide? https://drive.google.com/folderview?id=0B82eF1rK2JJRWFFPWE0xeFRUSWc&usp=sharing
Hvis du er frisk på opgaven, er du meget velkommen. Hvis det koster noget, skal vi lige vende det i bestyrelsen først.