Kære medlem af Alternativet Storkreds København
Hermed nyhedsbrev fra din storkredsbestyrelse.
Din bestyrelse
Ved det ekstraordinære årsmøde 4. februar fik vi valgt nye bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig. Anders Agersnap er fortsat forperson og Trine Hertz fortsat næstforperson. Poul Holmø Thomsen er ny kasserer.
Nedenfor kan du se Storkreds Københavns bestyrelsesmedlemmer og lidt om de ansvarsområder vi har:
- Anders Agersnap: Forperson - FTV-kampagne, Kontakt til region politikerne.
- Trine Hertz: Næstforperson - Kontaktperson til medlemmer, storkredsene, Kommuneforeningerne, HB, LS, og CS. event-team, Tovholder Husudvalget.
- Poul Holmø Thomsen: Kasserer - FTV-kampagne (plakater), økonomiudvalg
- Lea Amby Ottosen: FTV-ansvarlig og frivilligkoordinator, suppleant i POFO og kontakt til EU kandidater.
- Mikkel Lond Hansen: FTV-kampagne (kampagneteam), økonomiudvalg
- Lise Smørum: eventteam, bestyrelsens medlem af POFO (efter opstillingsmødet), kontakt til kommuneforeningerne
- Anders Porse: FTV-kampagne (kampagneteam), tovholder nyhedsbreve
- Troels Chr. Jakobsen
Hvis du har brug for at kontakte os om eksempelvis spørgsmål, frivilligopgaver, årshjul eller events mv., kan du skrive til: storkreds.kbh@alternativet.dk
Tårnby kommuneforening
Storkreds København afholdte ordinært årsmøde i Tårnby d.7.2. Hvor vi måtte konstatere, at der ikke var nok medlemmer der ønskede at opstille til kommuneforeningens bestyrelsen. Derfor har bestyrelsen i Storkreds København udpeget Poul Holmø Thomsen som kommuneansvarlig med Trine Hertz som bestyrelsens tovholder.
De to vil sammen med interesserede medlemmer i Tårnby understøtte aktiviteter i kommunen samt arbejde for, at der samles en ny bestyrelse i kommuneforeningen.
Nyt fra FTV-udvalget - Folketingsvalgkampen
Der er snart valg og vi har flere muligheder for dig til at være med - og vi har virkelig brug for din hjælp.
Valget kan blive udskrevet hvert øjeblik. Derfor er der også fuldt fokus på valgkampen for storkredsens kandidater og bestyrelsen. FTV-udvalget koordinerer opgaverne for Storkredsen i valgkampen og har nu nedsat et kampagneteam, der skal understøtte kandidaterne, ligesom der skal udvikles en fælles kampagne.
Udover Mikkel og Anders P fra bestyrelsen er der også en lille håndfuld nytilkomne frivillige i teamet. Vi hører meget gerne fra andre, der kunne have lyst til at være med, både i kampagneteamet eller som frivillige på enkeltopgaver.
- og EP-valg
Ud over det kommende folketingsvalg har vi også et EU-parlamentsvalg på vej. Det er Lea som er kontaktperson på denne del af bestyrelsens arbejde.
Vi kan bruge mange frivillige til valgkampen
I forbindelse med det kommende valg har vi brug for aktivisme. Alt, hvad du kan bidrage med er velkomment og tal gerne med folk omkring dig om vores skønne parti. Hvis du ønsker at være med i forbindelse med folketingsvalget i 2019, så tøv ikke med at kontakte: storkreds.kbh@alternativet.dk - vi skal nok finde nogle opgaver der passer til dig.
Opgaverne er mange, vi mangler i høj grad plakatophængere, som kan være med i en af plakat-grupperne på dagen, hvor valget udskrives, så vores kandidater kan få sine plakater op. Vi har delt kredsen op i områder, så du kan være med tæt på, hvor du bor eller arbejder, hvis du helst vil det. Det er ligeså vigtigt at plakaterne også tages ned, da kommunerne udsteder bøder for plakater, der ikke er nedtaget til tiden, og det håber vi, de samme grupper kan stå for.
Helt aktuelt er der brug for hjælpere til at pakke valgplakater den 7. marts kl. 8.30-16.00. Det foregår i Ishøj. Skriv til os på storkreds.kbh@alternativet.dk hvis du har lyst og mulighed for at hjælpe, også hvis det kun er noget af dagen.
Derudover har vi til fælles kampagnen f.eks. brug for video-folk, grafikere, kommunikationskyndige (særligt skriftligt, punchlines, slagord osv.), eventkoordinator til selve valgkampen/turneen, kreative sjæle (design, maling, syning, ideer), praktiske hænder (kaffe, bagning, oprydning, hjælp til events), deltagere til debatter (vifte med det grønne flag, stor Å, plakater osv.) m.v.
Fælles ansvar
I perioden frem til efter valget har vi, medlemmerne ansvaret for vores lokaler i Åbenrå. Det betyder, at alle der benytter huset skal sørge for, at der er mindst lige så pænt når man går som da man kom. Dvs. glas sættes i opvaskemaskinen, opvaskemaskinen tømmes og sættes i gang efter behov, stole sættes på plads, borde tørres af, skrald tømmes osv.
Der hænger en plakat på opslagstavlen når man kommer ind i lokalerne, med de vigtigste Husregler.
Opstillingsmøde den 31. marts
Vi skal i storkredsen vælge delegeret til hovedbestyrelsen, en suppleant for denne, et medlem af dialogrådet og et medlem af Politisk Forum. Bestyrelsen udpeger iht. vedtægterne et medlem og en suppleant fra bestyrelse til POFO. Læs mere og tilmeld dig på alleos: AlleOs // Alternativet
Storkredsens kalender
-
Pakke valgplakater
7. Marts kl. 8.30-16.00 i Ishøj, tilmelding på mail: storkreds.kbh@alternativet.dk -
Hold øje med arrangement i Åbenrå 33
En gruppe alternativistiske kvinder er i gang med at arrangere 8. Marts i Å lokalerne. Nærmere info følger på alleos. -
Bestyrelsesmøder
13. Marts åbent møde kl. 18.30-19.00 i Åbenrå 33, lokale gennemsigtighed
27. Marts åbent møde kl. 17.30-18.00 i Åbenrå 33, lokale generøsitet -
Årligt opstillingsmøde i Storkredsen
31. Marts kl. 13-16, Åbenrå 33 (foreløbig). Tilmelding via alleos.
Med venlig hilsen
Storkreds København