Nyhedsbrev fra Alternativet Skanderborg

Kære medlemmer.
Her er lidt nyt fra jeres lokalforening:

Sammen med Mira Issa Bloch har bestyrelsen arrangeret et medlemsmøde, hvor vi gerne vil mødes med jer, til en snak om hvad vi fremover skal arbejde for i kommunen samt en snak om opstilling af kandidater til det kommende kommunalvalg i 2021.
Mødet afholdes d. 25. november i medborgerhuset i Skanderborg, Vestergade 14A, 8660.
Tidspunkt er fra kl. 17-20. Vi starter ud med at spise sammen på sammenskudsmanér, hvor i derfor gerne må tage en lille ret med til bordet. Bestyrelsen sørger for brød og kaffe/the efterfølgende.
Vi håber meget at du har lyst til at komme og give dine input til arbejdet fremover. Giv meget gerne besked hvis du kommer på mail til hanne@damkjaer.net

Mira sender jer alle en hilsen med spændende nyheder:

Jeg skal i Folketinget.
Jeg skal vikariere for Torsten Gejl, som grundet en diskusprolaps er nødt til at tage sygeorlov. Udgangspunktet er, at jeg vikarierer for Torsten en måneds tid med start efter efterårsferien.
Jeg ville selvfølgelig ønske omstændighederne var anderledes og ønsker ham rigtig god bedring.

De 3 hovedområder jeg skal overtage på Christiansborg er børne og undervisning, social og beskæftigelses politik, - og det er jo netop de områder jeg særligt ønsker at kæmpe for, så jeg skal fortsat være en stemme for dem, der har mindst og har de største udfordringer.

Jeg glæder mig vildt til at starte på den grønne gang og få nogle kollegaer som vil den samme vej som mig. Jeg går til opgaven med stor udmyghed og med dyb respekt for det værdifulde arbejde, Torsten allerede har lavet, og som jeg vil gøre mit yderste for at leve op til. Samtidig kommer jeg som mig selv, og vil komme til at træde mine egne fodspor på Christiansborg. Jeg glæder mig så meget! Jeg er klar til at give dne max gas og vil gøre alt, hvad der står i min magt for at leve op til tilliden, fylde rollen ud og løse opgaverne så optimalt som muligt. Det her er mit kald! - og jeg er fuld af energi og gå på mod.

Jesper Arbo Frederiksen vil være min vikar i Skanderborg byråd. Jeg kender Jesper som en iderig, engageret og meget grundig politiker, som i kan se frem til at følge. Jeg vil sætte ham grundigt ind i sagerne før jeg tager afsted og har tillid til, at han vil gøre et godt politisk arbejde for Alternativet imens jeg er væk.

Alternativet har skrevet under på budgetaftalen.

Jeg har i budgetforhandlingerne særligt kæmpet for dem, der har mindst og har de største udfordringer, samt den grønne omstilling.

budgetforhandlingerne har været en stor udfordring. Det økonomiske velfærdsløft vi har fået, har ikke kunnet løfte noget som helst. Vi er tværtimod blevet nødt til at spare. En af mine kollegaer, som har været med i mange år fortæller således, at det er de værste økonomiske udfordringer, han har prøvet. Det har været en hård omgang slet og ret.

Når det er sagt, har jeg som en anden løvemor kæmpet for “mine” to områder, og jeg synes, det er lykkedes mig at påvirke forhandlingerne , så der på de to områder er kommet udemærkede resultater.

De to områder, jeg særligt har kæmpet for, er som nævnt en grøn omstilling og udsatte borgere. Herunder har jeg særligt kæmpet for psykiatrien, og jeg er meget tilfreds med, at vi nu får en åbningsdag mere samt mere uvisiteret åbningstid - og at der kun er en lille besparelse på området i forhold til besparelse af svømmeundervisning. Jeg har desuden særligt kæmpet for Medborgerhuset og Cafe Gestus i sundhedscentret. Jeg er glad for, at de stadigvæk eksisterer. Mit forslag om kultur på recept er også kommet med.

Dette var hvad vi havde af nyheder til jer i denne omgang.
Mange grønne hilsner fra bestyrelsen.