Nyhedsbrev fra Alternativet Helsingør

Kære medlemmer i Alternativet Helsingør

I torsdags holdt vi årsmøde i lokalforeningen, hvor vi blandt andet valgte bestyrelse for det kommende år. Der kommer et referat ud så snart vi har alle bilag på plads, men jeg vil gerne allerede nu præsentere den nye bestyrelse.

Jeg - Salik Anders Rosing - er valgt som ny forperson. Meget kort kan jeg fortælle om mig selv, at jeg er 40 år, uddannet geolog, og bor i Helsingør med min kone og vores to døtre. Nogle af jer vil måske kende mit navn fra kommunal- og Folketingsvalgene, hvor jeg var kandidat for Alternativet, eller fra den tidligere bestyrelse, hvor jeg var næstforperson.

Morten Greve, der som forperson har lagt et kæmpe arbejde i gennem flere år for at holde foreningen i gang, fortsætter i bestyrelsen som næstforperson. Som jeg også sagde på mødet i torsdags skylder vi Morten en stor tak for det arbejde han har lagt, og jeg er virkelig glad for at han fortsat vil være med i bestyrelsen. Det er store sko at fylde, og jeg håber at kunne leve op til tilliden.

Hele den nye bestyrelse er:

Salik Anders Rosing, forperson
Morten Greve, næstforperson
Janni Rydahl
Helene Brydensholt
Jacob Høgsmann Sondrup

Vi går nu ind i en længere periode, hvor vi ikke forventer at der kommer valg, og det betyder at vi har tid til at styrke lokalforeningen.
I bestyrelsen ser vi gerne, at det er sjovt og værdifuldt for jer som medlemmer at have en lokalforening, og vi vil derfor prøve at lave en række sociale og politiske arrangementer i årets løb.

Blandt andet en medlemsfest, medlemsarrangementer med et fagligt eller politisk indhold og et politisk laboratorie om lokalpolitiske forhold. Vi modtager meget gerne forslag til hvad arrangementerne kan handle om, og forventer at det første bliver om trivselsøkonomi.

Mere herom senere.

Jeg glæder mig til et godt år, og til at se så mange af jer som muligt til foreningens arrangementer.

På bestyrelsens vegne
Salik Anders Rosing