Nyhedsbrev December 2016, Lokalforeningen for Vejle og Opland


Hej alle medlemmer af Alternativet Vejle og Opland,

Så er det sørme blevet december igen og julen nærmer sig.
I morgen mandag holder vi igen medlemsmøde, det sidste for 2016, endda med egne lokaler på Langelinje Skole i Vejle (Nu kendt som Midtbyskolen), og så er vi kommet god igennem et fantastisk landsmøde, hvor vi alle fik rørt vore workshop gener. Blandt andre fik undertegnede luftet talegaverne i workshoppen om politisk taleskrivning.
Hvorfor gik du ind i Alternativet? lød oplægget og indrømmet, jeg havde sommerfugle i maven under talen. Det er åbenbart sjældent at stå foran mange mennesker og fortælle, hvorfor jeg brænder for det politiske.
I er alle velkomne til at deltage i de videre diskussioner om det politiske for den anden workshop “alleos” har resulteret i at vi nu har et team på “alleos.alternativet.dk”, hvor vi kan skabe vores politik op til kommunalvalget i 2017.
Jeg glæder mig allerede.
Men allerførst vil jeg give ordet videre til Linda.
Uden eneret på sandheden
Lars Therkelsen
redaktør

Forpersonen tager mikrofonen… igen (Men denne gang kun ganske kort)
I lørdags løb Alternativets Halvårsmøde af stablen i Vejle.
Det var kulminationen på efterhånden nogle måneders hårdt forarbejde, med alt hvad det indebærer af lokalesøgning, workshops, mad, program osv. Herunder også mobilisering af frivillige, hvor Vejle blev bedt om at finde min. ti frivillige til at hjælpe på dagen.
Jeg undskylder på forhånd men nu bander jeg: For hold nu kæft, hvor var I seje.
Alle, høj som lav, stod sammen og lavede et arrangement vi ikke bare kan være super stolte af, men som også viste resten af Danmarks organisation, hvor Vejle ligger henne på landkortet.

Jeg vil gerne sende en STOR tak til alle frivillige. I knoklede og løftede i flok og jeg var stolt af at kunne vise vores lokalforening frem og sige: ”Her er vi – Se hvad vi kan!”.
Hele dagen var en fest og jeg skal videregive en kæmpe ros fra både Landssekretariatet, Uffe Elbæk og flere fra folketingsgruppen.

En særlig tak skal lyde til Olav Bach, og Charlotte Wangel for deres kæmpe arbejde med vores flashmob, der i den grad var en succes. Jeg morede mig i hvert fald kosteligt og vågnede også midt på natten ved at jeg stadig sang videre på den nu officielle ”Alternative Bananskibssang”. Jeg håber at bananen, bananskibet og sangen med tiden kan blive en fast del af varemærket for Alternativet – Vejle & Opland.

Vejle & Opland I er simpelthen for rå! Jeg er stolt og lykkelig over vores engagement og I har min dybeste respekt og taknemmelighed.

Næste år tager vi byrådet! For er der nogen der kan, så er det os!!

Mange kærlige hilsener
Linda van Asperen
Forperson, Alternativet - Vejle & Opland

VIGTIGE DATOER.:
Mandag den 5. December
Medlemsmøde første mandag i måneden
Hvornår: Mandag den 5. December kl 19
Hvor: Langelinje Skole, Strandgade 2, 7100 Vejle
Rune kommer med et oplæg til udvikling af politik til KV17

Aktive arbejdsgrupper.:

  • Integrationsgruppen; Er du interesseret i at arbejde med integration i lokalområdet kontakt Lisbeth Katrine Nielsen

Lokalgruppen; Her diskuteres generelle politiske emner for Vejle Kommune.
Besøg Alternativet - Vejle & opland | Facebook

Poltikgruppen;
Læs mere om KV17 på

send mig en mail og du er medlem og kan deltage i diskussionerne

Alternativet i Region Sydjylland; se diskussionen på Redirecting...

Kørende debatter.:

  • Afventer indlæg, kom gerne med dit.

Alternativet i lokalpolitikken.:

  • Hvor er vi tydelige med meninger og holdninger.

Mere i næste nyhedsbrev.