Nyhedsbrev 26.03.19

Kære alle alternative medlemmer i Nordjylland

Så er der igen lidt nyt fra spidskandidaten og storkredsen.

  1. Klimakoncerten 2019 - mandag den 1.april
  2. Nyt fra Storkredsen - årsmøde på lørdag
  3. Klimamesse
  4. Valgkampagne

1. Klimakoncert
Flere af vi kandidater har deltaget i Klimastrejker (for skoleelever), hvor der har været stort tilslutning, senest både i Aalborg, Frederikshavn og Års.
På mandag den 1.april har vi alle mulighed for at deltage i Klimakoncerten 2019, som er arrangeret af min kampagneleder og mig, også et tværpolitisk arrangement.
Det er en koncert for alle som går op i klimaet, og vi har været så heldige af få Uffe Elbæk til at åbne den. Udover god musik er der er klimaboder og smagsprøver på raw food, ønskebrønd og mulighed for at købe bambus-shirt med tryk. Du kan få en klimavaccine. En lille event, som jeg i valgperioden vil bruge rundt i Nordjylland.

Kom og hør Uffe og vær med denne aften. Du kan læse mere på FaceBook-linket, og det vil være helt fantastisk, hvis du vil dele linket, så vi kan nå bredt ud :slight_smile:

2. Nyt for Storkredsen
Så er det på lørdag, vi mødes på Vejgaard Bibliotek til Alternativet Nordjyllands Årsmøde. Det er både for nye og gamle alternativister, og det bliver helt sikkert hyggeligt - særligt hvis du kommer :slight_smile:

Tilmelding skal ske her, hvor du også kan se programmet:

Hvis du gerne vil forberede dig yderligere, kan du finde storkredsens regnskab, der skal behandles på årsmødet her:

https://docs.google.com/file/d/1SBOF6hM7DJVT87K331qQETDqFS0jfS7Q/edit?usp=docslist_api&filetype=msword

Med grønne hilsner
Bestyrelsen, Storkreds Nordjylland

3. Klimamesse
Alternativet Rebild og jeg afholdte Klimamesse den 17.marts. Det var en kæmpe succes, med masser af gæster, 18 inspirerende stande, presseomtale både før og efter.

4. Valgkampagnen
Der er fuld gang i debatter, aktiviteter, debatindlæg i Nordjyske, facebook, instagram og hjemmesiden https://nordjylland.alternativet.dk

collage
Lige nu går de fleste forlydender i retningen af, at folktingsvalget bliver slået sammen med EU valget, men vi får se.
Rundt omkring i kredsene er vi ved at være klar til ophængning af valgplakater, men hvis du gerne vil være med, så er der altid plads til flere hænder.
Hvis du vil med rundt på gaden og hjælpe til, dele foldere ud eller anden praktisk hjælp, så sig endelig til. Vi har brug for alle hænder, hvis vi skal vinde valget og et nordjysk mandat, eller 2 :smile:

De bedste hilsner
Susanne Zimmer
Tlf 41171899
susanne.zimmer@alternativet.dk
www.s-zimmer.dk