Ny politik i Alternativet ?

Kære alternativister i Vestjylland

Den 8.-9. oktober var jeg, Michael Hübertz, der er den ene af Storkreds Vestjyllands to repræsentanter i Politisk Forum (POFO), til fællesmøde med de andre storkredsmedlemmer i København. POFO er den instans, der endeligt godkender de politiske visioner for Alternativet, der i sidste ende danner grundlag for partiprogram og politiske pakker.

En af mine vigtigste opgaver er indenfor to uger at indkalde til møder i kredsen, når der er oplæg til nye visioner – og lige nu er der tre! Det er meget kort tid, og med efterårsferie i denne uge har jeg vurderet, at det ikke er muligt at sikre et ordentligt fremmøde med så kort frist (vi arbejder på fremover at have en længere frist).

Heldigvis kan din stemme sagtens blive hørt alligevel!

De kommende dage har du mulighed for at bidrage på Dialog!

Derfor vil jeg bede DIG om at gå ind på Dialog, hvor du kan læse forslag, læse andres kommentarer og komme med dine egne kommentarer på de tre visionsforslag, der lige nu er til høring:

· Global politik – frist 24.10
· Retspolitik – frist 27.10
· Ungdoms- og videregående uddannelser (samt forskning) – frist 28.10

Du kan finde links til visions-forslagene her:
Visioner og forslag i høring på DIALOG lige nu.pdf (358.6 KB)

Her kan du læse mere om POFO:
Introduktion til Politisk Forum og politikudvikling gennem politiske laboratorier.pdf (332.4 KB)

Noget af det vigtigste er opsummeret sidst i dokumentet; det er nemlig en oversigt over, hvordan DU kan bidrage til vores politikudvikling.

Med venlig hilsen

Michael Hübertz 
– din repræsentant i Politisk Forum