Ny grafik - ideudveksling

Flere har luftet ideen om et nyt navn til partiet. Det synes jeg ikke vi skal. Til gengæld kunne vores grafik måske godt få en ansigtsløftning, for at signalere lidt nye tider.

Jeg er bare amatør-grafiker, men her lidt ideer. Jeg kan rigtigt godt lige farvekombinationen lysegrøn/sort/hvid, men savner lidt en varm farve i paletten. Derfor den lettere brændte orange.

Jeg linker lige til Drev-mappe med SVG-filer, så andre med vektorgrafik-programmer kan bygge videre. Jeg glæder mig til at høre feedback og se jeres ideer. En stor idebank, kan være fin inspiration for at en “rigtig” grafiker laver det endelige færdige fælles materiale til vagkampen.

Drev-mappe med SVG

4x3ALT_medkant 4x3ALT_NJ_medkant

ÅpåSORTORANGE_medkant

2 Synes om

Jeg kan rigtig godt lide at den orange er med

Forstår godt ‘politik med kant’ står på skrå, og det vil sikkert tiltrække sig opmærksomhed fx på en valgplakat.

Spændende oplæg

Jeg mener vi skal beholde navnet, ændret grafik er en god måde at vise forandring på

Ja, fint med det orange islæt.
Kunne dog godt tænke mig, at “Politik med kant” havde en opadgående linje. Skråt nedad virker lidt opgivende…

3 Synes om

Hvorfor skal vi signalere at det er nye tider? Jeg vil hellere signalere at alt er ved det gamle. Det ændrer vel ikke ret meget at vi har fået en ny politisk leder. Vælgerne skal kunne regne med at Alternativet ikke er degenereret, på trods af det store kaos vi har været vidne til.

1 Synes om

:smiling_face_with_three_hearts:Jens :pray: Tak skal du ha! Det er edermame en vældig go ide! Det visuelle udtryk, som du foreslår, pointerer indholdet: “Politik med kant” - og ja tak: Orange - lystens farve!
Kærlig hilsen
Gunfight :smiling_face_with_three_hearts: :pray:

1 Synes om

Hej Carl

Jeg synes netop ikke at alt er ved det gamle. Politikken er, og det er det vigtigste, men alle spasmagerne der rodede sig ud i trælse sager er væk. Nu skal vi ikke længere stå på skud for deres udskejelser. Det synes jeg er en milepæl værd at markere.

2 Synes om

God pointe, fremtiden er jo heller ikke ned af bakke (desværre) :wink: Jeg prøver at vende vinkel

1 Synes om

Ja, godt med opad! Godt set, Susanne :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

:pray:Mindst tre milepæle - vi tæller verdenshjørner - men heldigvis er Jorden rund - noget corona må så åbenbart følge med - men ellers lysner det jo faktisk - globalisering - alle i samme bÅdskab!

Gunfight :smiling_face_with_three_hearts: :pray:

Kære Carl :smiling_face_with_three_hearts: jo indad - og vi skal så også kunne tiltrække nye vælgere - og billeder er stærkere end ord - sådan er det bare!
Kærlig hilsen Gunhild :pray: :pray:

1 Synes om

Jeg synes også det er fint at tænke i nye former og farver, så der også sker en udvikling i Alternativets grafiske image. For at gøre dette emne relevant for KV/RV21 vil jeg anbefale, at forslag til den grafiske udformning af Alternativet tænkes ind i den kommende valgkamp i 2021.

2 Synes om

:smiling_face_with_three_hearts:Ja, tak kære Sylvest, hvilke tanker synes du / mener du er relevante for KV/RV21 mht. til grafisk udtryk?

Der kommer fx ideen med et slogan ind. Jeg har valgt “politik med kant”, men det kan jo være alt muligt der repræsenterer hovedbudskabet i vores kampagne, fx “Livet i centrum”.

Ps. Jeg arbejder også på noget mere emne-specifikt og opfordrer andre til det samme. Jeg håber en professionel grafiker kan fintune det til slut. Jeg er fx ikke selv helt tilfreds med farveskema.

En proF. reklame-firma er guld værd. Hvis vi skal have en change for at komme ind igen.
Finn

1 Synes om

Jeg har ikke noget bestemt ønske til den grafiske udformning.
Det vil være flot, hvis vi kan finde frem til symbol/figur, et slogan og farver, der fanger øjet og bevidstheden, når vi skal have vælgerne i tale.
Det vil være fint, hvis der kan komme nogle gode bud her på Dialog.

Personligt kan jeg meget godt lide det helt simple. Blandt andet er jeg glad for denne boks, da den sender et budskab og også kan tilføjes, når man opretter et link til eks. Dialog eller AlleOS på Facebook.

Til dem der ikke kender designguiden, kan den findes her:
https://alternativet.dk/om-os/presse/designguide

2 Synes om

Som du siger er det guld værd, men det har vi desværre ikke for meget af på kistebunden lige pt :blush: men en prof grafiker kan vi vel finde og få til at rette vores amatørfejl, sikkert også for et mindre honorar. Jeg ved at Kennith fra Økoprint har været behjælpelig og han har jo selv designet en del af den oprindelige grafik. Der er nok også flere blandt vores frivillige. Jeg tjekker lige AlleOs.

Spørgsmålet er om vi skal i folketinget igen, hvad med at hæve kontingent med 10 kr. vil give råd til mere, Hvormange medlem er der tilbage?
Finn

Det står jo alle og enhver frit, hvor meget kontingent man vil betale.
Jeg tror at mange, der har råd, har hævet deres kontingent frivilligt i den seneste tid.

Hej, hvad med at prøve en 2 træer, 1 på hvert side af Alternativet og forbinde dem med en regnbue, virker mere levende. Det der ligner en begravelse.
Finn