Nummereret liste og andet hjælp til formatering af indlæg

  1. Hvis den er på en linie virker den måske meget godt især hvis man
    sætter listeformateringen på efter man har skrevet teksten
  2. Nej, hvis man skriver to linier og derefter formaterer dem med
    nummeret liste-funktion, så bliver de slået sammen til en
  3. Så man kan altså kun markerer et nummer-punkt ad gangen, og ikke som
    i word markere hele listen og så sætte formateringen på
  4. Men så bliver linierne delt underlige steder, som man ikke har bedt
    den om
    Okay - det med den mærkelige liniedeling, er kun i det midlertidige visningsvindue i højre side mens man skriver, men hvis det alligevel ikke viser teksten som den ser ud, så er det egentlig til mere besvær end gavn
    Og når jeg redigerer denne tekst, er den placeret ude i venstre margen, altså uden for listen, men når jeg gemmer ændringerne (og vi visningen) rykker den ind og bliver en del af sidste punkt

Så prøver jeg at markere et nyt punkt og slå det fra - så kommer den ud ved at der bliver indsat en tom linie.

Min konklusion er, at en kort hjælp, der forklarer mark-up kodningen eller hvad det nu hedder er en bedre hjælp end den der formaterings-shortcut bjælke, eller i hvert fald et godt supplement.

2 Synes om

Der anvendes et markeringssystem der hedder markdown, der er en universelt accepteret de-facto standard, og den kan meget, det er godt nok ikke så besværligt som i Word, men det er jo det de fleste er vant til :slight_smile:

Kig på denne artikel for at se hvordan der skal formateres, jeg har indsat eksempler fra den side nedenfor så du kan se hvordan det kan se ud.

Markdown Editing Help - Super User og et omfattende cheat sheet Markdown Cheatsheet · adam-p/markdown-here Wiki · GitHub, og hop direkte til afsnittet om “lister” Markdown Cheatsheet · adam-p/markdown-here Wiki · GitHub

Sådan ser det ud i boksen til venstre:

1. Liste i en liste:
    - Indrykket fire tegn.
        * indrykket otte tegn.
    - Fire tegn igen.

Sådan ser det ud i boksen til højre og når det udgives:

  1. Liste i en liste:
    • Indrykket fire tegn.
      • Indrykket otte tegn.
    • Fire tegn igen.

Tricket er brugen af tal, - (minustegn) og * (stjerne).

Der “skulle” være en hjælpefunktion herinde, men jeg kan, som andre på nettet, heller ikke finde den. Har et par timer i toget om lidt så jeg kan måske oversætte den ovenstående vejledning.

Ellers håber jeg det er til at forstå, hvis ikke så er jeg https://twitter.com/kim_bach, mailto:kim.bach@gmail.com, Skype:kim.bach eller tel:+4522256951

1 Synes om