Hej alle.
De nuværende regering skaber med åbne øjne et splittet samfund. Økonomisk og socialt. De ser ikke os alle som, “blot mennesker”. De deler os op i rigtige mennesker og så alle de forkerte. Det er ødelæggende for et samfund. “Del og hersk” er nøgleord for dem, desværre. Jeg tror at rigtigt mange mennesker vil en anden vej hvor menneskelighed og tolerance er nøgleordene.
Derfor tror jeg at Alternativet har en vigtig plads. Vi og særligt folketingsmedlemmerne kan måske påvirke i en mere positiv retning.
Det er en kæmpe opgave !
Derfor synes jeg ikke at Alternativet skal spilde tiden.
Senest hvor Christian Poll gerne vil have os til at spise mindre flæskesteg. Der er ingen tvivl om at folkestemninger og fællesskab kan skabe en ny vej. Men om vi spiser meget eller lidt flæskesteg !! Det er for langt ude.
Det svækker partiets og medlemmernes troværdighed. Jeg vil mene at det er med til at sætte det store arbejde der gøres - tilbage -. Øv.
Det er på niveau med at kvinder og mænd skal tale samme antal minutter, uanset om de har noget på hjerte eller ej.
Jeg synes det skal stoppe. Jacob Haugaard kom i Folketinget på medvind på cykelstierne og gratis pølser til alle.
Den vej synes jeg ikke at Alternativet skal gå. Der er langt alvorligere emner at tage sig af.
Der er så lige det, at man ikke skal tro på alt hvad man læser i avisen. Måske er det blot en finke, eller en lille jule -grisebasse ?
+++++++++++++++++++++++++++++
P.S. Det er nærmest umuligt at finde en svinekam af anstændig kvalitet Det meste svinekød er elendigt.
Hvor er kvalitets-svinekødet henne? Er det blevet eksporteret ??
2 Synes om
Hej Carsten
Det er såmænd ikke en fejl. Jeg blev ringet op af Avisen den 23/12 for en kort kommentar til julemadstraditionerne. Det siger jeg ja til, fordi det giver os synlighed - det er generelt sjældent vi siger nej til at udtale os, når vi bliver spurgt.
De ringer til os, fordi det er os, der siden starten for tre år siden har sat vores høje kødforbrug i Danmark på dagsordenen i medierne og i den politiske debat. I vores partiprogram står det, og vores klimaindsats har igen og igen taget fat i det tabuområde, kødforbruget udgør. Andre partier tør ikke tage fat i den, men det gør vi gerne - selvfølgelig.
Miljøbelastningerne ved kødproduktion - specielt oksekødsproduktion - er noget af det mest oversete - måske næsten hemmeligholdte - miljø- og klimapro blem. Det er i samme størrelsesorden som transportens klimabelastning, og derfor er det vigtigt, at vi også rykker på denne dagsorden - og det er næsten kun os, der gør det.
Men bemærk af artiklen i Avisen, at jeg ikke tordner og ønsker julestegen afskaffet. Vi skal selvfølgelig ikke blande os i, hvad folk vil spise, men vi kan godt gennemføre kampagner og anbefale og regulere med fx afgifter, som vi foreslog for en månedstid siden, da vi fremlagde vores finanslovsforslag. Julen er ikke der, vi skal fremture, men vi kan godt foreslå at gøre de andre elementer mere interessante, som jeg er citeret for. Det er i den daglige kost, forandringerne vil batte, og derfor markerer jeg, at vi skal have respekt for folks traditioner men giver lidt ideer.
Gode hilsner og fedt at I er ved at starte op i Brøndby. Jeg kommer gerne til et lokalt arrangement og fortæller mere om vores klimaindsats. - fx omkring kød.
Christian Poll
Miljø- og klimaordfører
3 Synes om
Hej
Tak for svaret.
Det var venligt af dig. Jeg tænkte godt, at det var vinklet og drejet en smule af avisen.dk for at give lidt dynamik i artiklen.
Du har helt ret i, at det enkelte menneske sagtens kan påvirke helt lokalt og helt ind i eget hjem. Det vi gør selv, er ikke ligemeget og ligegyldigt.
Jeg synes da også, at der skal være plads til at tænke alternativt på alle niveauer. Det jeg ser er at pressen hele tiden søger historier som kan vinkles, pustes op og spredes, og det med lynets hast. Jeg er bekymret for, at det kan være skadeligt for Alternativet. Særligt i disse medietider og særligt på Facebook hvor det bliver verdensomspændende på et splitsekund - uden returret.
Det med afgifter på på fødevarer og særligt kødvarer har jeg en mening om, men som de fleste af os - ikke megen viden om. Så er det jo nemt for mig at have en mening,
Jeg tror dog, at mennesker som allerede er i klemme i dagpenge og kontanthjælp, samt i nye besparelser, bliver en smule bekymrede hvis også fødevarer og særligt kød skal til at koste ekstra. Uanset hvor relevant det er for klimaet.
Tak for tilbuddet om at gæste vores kommende lokalforening i Brøndby. Det tager vi meget gerne imod.
1 Synes om