Naturen i fokus

Kære Christian :slightly_smiling_face:
Jeg forstår intuitivt, at der er et kæmpe spand af år imellem ulvens tilstedeværelse i Danmark kontra bjørnens i Danmark, men hvad betyder det egentlig i forhold til biodiversiteten?

Jeg har jo plantet syv sommerfuglebuske for flere år tilbage - og sommerfuglene er virkelig flyttet ind her på matriklen i Snoghøj samt diverse andre smådyr! (Men jeg har jo heller aldrig sprøjtet med dræberkemi! Og sommerfuglebuskene giver mig desuden ro og skøn duft samt farvefestival - det gør altså hverken ulve eller bjørne for mig - Er det problematisk i forhold til klimaudviklingen fremadrettet?

Kærlig hilsen
Gunhild :slightly_smiling_face: :sparkler:

NB! Jeg ved godt, at naturvidenskaben prøver at adskille klimakrisen fra miljørisen - men disse fakta hører altså 100 procent sammen i mit univers! :slightly_smiling_face:

Der var kun en joke, desværre…

Jeg kiggede lige, om vi har noget om jagt. Der står noget i indledningen til vores skovkatalog (https://alternativet.dk/application/files/5114/8578/5804/Alternativets_skovkatalog.pdf), men det handler mest om, at staten udlejer til jagt, og at det skal den holde op med. Jeg mener dog, at jeg også har været ude at sig noget i retning af forslaget - altså at jagt ikke skal være for sjov/forretning men kun til regulering af vildt, hvor der er et behov - og kun v. professionelle jægere. Jeg tror, det vil være i god tråd med medlemmernes linje.

Nå, Christian :slightly_smiling_face: :sparkler:
Har du tænkt over hvilke svar, der kunne være fra “Mister Naturstyrelsen”

Det er mit håb, at du tager genspøgsmålet med venlighed - det er vigtigt for mig i den videre naturkamp mennesker og dyr imellem.

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Nå, Christian :slightly_smiling_face: :sparkler:
Har du tænkt over hvilke svar, der kunne være fra “Mister Naturstyrelsen”

Det er mit håb, at du tager genspørgsmålet med venlighed - det er vigtigt for mig i den videre naturkamp mennesker og dyr imellem.

Kærlig hilsen
Gunhild

Er også spændt på om du ChristianPoll, fandt noget som kunne være interessant hos Naturstyrelsen, der går røgter om at langt de fleste derinde som tager beslutningerne, er upartiske i forhold til selv at være jægere.

Har selv heller ikke kunne finde noget om jagt som sådan, også derfor dette forslag, med de tilrettelser jeg er kommet med i tråden (kan ikke få lov at rette i selve forslaget) Den nuværende lovgivning er fuld af gråzoner, som bliver groft udnyttet for profit, senest med denne nye virksomheds tilgang, som er dybt bekymrende, har fundet et opslag fra Openlands fb gruppe, som meget fortællende, viser hvor jagt i dk er på vej hen: