Når motivation bliver til aktion!

Kære medlemmer af alternativet i Østjylland.

Jeg vi gerne dele noget med jer, som blev grundlagt en helt særlig torsdag i juni forrige år. Oplevelsen er næppe unik, for som mange andre godhjertede borger i Østjylland og det resterende Danmark, sad jeg på valgaftenen og tænkte; der er noget i røre – noget ulmer og en forandring er på vej – en forandring, som jeg MÅ være en del af.

Dagen efter meldte jeg mig ind i Alternativet! Ikke fordi jeg ville sidde på sidelinjen, men nej, jeg ville være med til at forandre og udfordre det eksisterende. I første omgang blev min rolle som politisk aktiv af mere administrativ karakter. Men det gjorde ikke noget, for jeg var en del af en nypolitisk kultur og en bevægelse, der føltes større end noget andet, jeg tidligere havde engageret mig i. Jeg havde nogle faglige kompetencer, som kunne bringes i spil, hvilket der var brug for på frivillig basis, og jeg blev en del af det daværende sekretariat.

I dag er jeg blevet mere modig og er tillidsvalgt medlem af storkredsbestyrelsen. Det betyder også, at jeg helt naturligt bliver involvere mere i det politiske arbejde og de processer, der knytter sig hertil, hvilket jeg for 2 år siden ville betragte som fuldstændigt usandsynligt, fordi jeg ikke havde for 5 potter….I ved hvad, forstand på politik.
Men sådan er det ikke i dag! Jeg er medlem af det sejeste parti, hvor det faktisk er muligt at påvirke de politiske visioner og processer, så derfor vil jeg også vise modet til at gøre det – selvom det ind i mellem er kompliceret. Og det vil jeg, fordi det give mening at ’gå snakken’ eller Walk the Talk, som det hedder på nydansk.

For mig er det ikke ligegyldigt hvilken politik Alternativet beslutter at føre, og det er ikke ligegyldigt hvem, vi stemmer ind i byråd og Folketing. Og synes I heller ikke, det er ligegyldigt, så kom og mød folketingsaspiranterne og alle os andre på lørdag, når vi afholder supplerende opstillingsmøde i Kulturhus Inside i Hammel kl. 13. Her skal vi vælge flere kandidater, som kan være gode ambassadører for vores værdier og politik frem mod næste folketingsvalg.

Du har måske allerede opdaget, at vi hver dag på vores Facebookside præsenterer en ny folketingsaspirant, men vil du se dem alle med det samme, kan du besøge vores site for opstillingsmødet og få en uddybende præsentation af alle aspiranterne samt praktisk information om tilmelding og om selve mødet.

De grønneste og kærligste hilsner
Joan, medlem af storkredsbestyrelsen