Når man ikke kan tåle de usynlige stråler i omgivelserne

Jeg har efter mange års tiltagende symptomer, som til sidst er endt i sygemelding på mit arbejde, fundet ud af, at jeg ikke kan tåle den høje koncentration af mobilstråler/WIFI/elektromagnetiske stråler, som der findes i høje doser i Danmark. Danmark er håbløs bagud, når det gælder om at fokusere på, hvor godt det egentlig er for os og især for vores børn, som er endnu mere udsatte, at blive udsat for tiltagende bestråling i hverdagen. Når vi sammenligner os med andre lande end lige Norden, hvor vi åbenbart ikke er vågnet helt op, men prøv at se andre landes grænser:

Grænseværdier for mobilmasters stråling på frekvensområdet 1800 MHz

ICNIRP (1998) 9.000.000
Danmark, UK, SE, DE, NO, E, SF, F, etc. 9.000.000
Belgien (ex. Vallonien) 1.115.000
Italien (alle frekvenser samlet) 100.000
Rusland, Kina 100.000
Schweiz, Liechtenstein, Luxembourg 95.000
Belgien, Vallonien 24.000
Wien 10.000
Italien (enkelt frekvens) 1.000
Byen Salzburg (alle frekvenser samlet) 1.000
Salzburg, udendørs 10
Salzburg, indendørs 1

Mine symptomer er hovedpine/migræne, tinnitus på højre øre, smerter og prikken i kroppen, hjertebanken og dårlig hukommelse, når jeg har det værst. Først troede vi det var stress, da symptomerne minder rigtig meget om det, men da jeg læste om andre som var ramt, var jeg ikke tvivl om, at jeg især ikke tåler WIFI og mobilstråling. Jeg har meldt mig ind i EHS foreningen, som får rigtig mange nye medlemmer for tiden pga. stigende opmærksomhed på problemet og det er så vigtigt at vi snart får råbt Sundhedsstyrelsen, politikerne, pressen op, så der kan komme fokus på problemet og så vi kan få nedsat den daglige bestråling og især: SÅ VI SELV KAN VÆLGE HVOR MEGET STRÅLING VI VIL UDSÆTTES FOR - dermed mener jeg, at det skal være et valg vi hver især kan tage, da det findes i vores miljø - på lige fod med dengang da man blev opmærksom på tobaksrøg og dens indvirkning på sundheden.
Er der andre som kender til problemet? Vi er i gang med at sælge vores rækkehus, da naboernes WIFI påvirker mig konstant og da der er blevet sat smartmålere op (læser varme af x 4/timen) og er nødt til at flytte ud på landet, hvor der helst skal være min. 1000 m til nærmeste mobilmast (det finder jeg på www.mastedatabasen.dk) og med så få naboer som mulig. Ikke sjovt at være flygtning på den måde, da det jo er usynlige stråler, som kun kan måles med et apparat.

6 Synes om

Hej Sonja

Det er et meget stort problem som du sætter fokus på.
Jeg har fulgt med og læst op på mange undersøgelser osv. de sidste par år og sat mig ind i emnet. Jeg synes det er et kæmpe problem for vores generation der lever i DK og især gravide/fostre, babyer, børn og svage af forskellige årsager er stærkt udsatte og er i fare/udsættes for skader. Det rammer bredt, men har man i forvejen lidt problemer med at cellerne kan fungerer ordentligt, eller kroppen ikke kan udrense ordentligt, med mere, så er man bare virkelig i farezonen for, som du, at opleve en tilværelse hvor man ikke længere kan agerer frit, da der ikke tages hensyn til at have lave strålingsniveauer eller vælge kablede løsninger i DK. Så jeg synes dit debat er meget essentiel og vedkommende - faktisk for alle, for trods stærkt helbred og ingen umiddelbare mærkbare symptomer, så skades kroppens biologi helt ned til DNA’et. Rotteforsøg med WIFI viste at rotterne der var udsatte udviklede forstadier til kræft, helt modsat rotterne der ikke var udsatte for WIFI. Men sygdommene stråling medfører er mangeartet og bredt. Så der er grund til at tage det meget alvorligt.

DK halter efter mange andre lande med at beskytte mod stråler og lave indgreb, herunder flere afrikanske lande som vi normalt ikke sammenligner os med.

Håber der kommer mere debat og fokus på det.

Jesper

3 Synes om

For mig at se, er der ingen tvivl om, at et meget lille fåtal oplever problemer og jeg er ikke overbevist om, at problemerne ikke skyldes andre faktorer.

Der er ingen videnskabelig sammenhæng mellem strålerne og påvirkning af menneskers celler.

Jeg synes denne artikel er en god opstart: https://sciencebasedmedicine.org/bad-faith-when-conspiracy-theorists-play-academics-and-the-media-for-fools/

Og denne her:

Her er en dansk:

2 Synes om

Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at der et stillet et forslag som søger medstillere - læs mere her:
KRÆV 5G STOPPET: ADOPTÉR EN VERDENSOMFATTENDE FORSKERAPPEL

2 Synes om

Hvis man ikke tror på, at mobilstråler påvirker en, kan man få en, der har forstand på det til at lave en energitest på sig. Så er man ikke længere i tvivl.

1 Synes om

Jeg har i mange år været belastet af WIFI, mobilstråling (kan ikke tale i mobil-telefon mere end 1-2 minutter uden at få smerter)

Har absolut ingen WIFI i mit hjem, alt køre på kabler som også giver en mere sikker internet-forbindelse og jeg undgår at tale i mobil-telefon. Har stadig min gode fastnet-telefon som er meget tydeligere at tale i og som ikke giver forsinkelser i samtalen som mobiltelefoner gør.

Jeg har en del symptomer øresusen, ubehag, træthed, smerter og konstant kløen overalt på kroppen – og der er sket alt for hurtig forværring på få år.

Derfor er jeg meget betænkelig overfor at man nu vil “skrue op” for denne tilsyneladende skadelige stråling og udrulle G5

Tænk på børn og unge som aldrig før har lidt så meget af psykiske problemer, nylig dansk undersøgelse viser tydeligt en eksplosion i antallet af unge der søger professionel hjælp for stress og depressioner.

NU MÅ VI GØRE NOGET vi skal have det undersøgt det til bunds og tage det seriøst – måske udsætter vi hele samfundet for en stråling vi slet ikke kender virkningen af

  • og dem der ved mest om strålingsfaren prøver at holde det skjult – nemlig dem der tjener penge på hele det trådløse netværk verden over – alle de store verdensfirmaer –

Hver gang der har været en sag om at en mobilsendemast blev sat op på taget af en skole, og forældrene protesterede, gik der max et år, så kom der en rapport som fortalte at strålingen fra masten IKKE påvirkede børnene på skolen – hvem lavede disse rapporter – OG HVORFOR SKAL EN STRÅLINGSFARE – EN mobil-mast lige netop sættes lige ovenpå en skole – børns hjerne-skalp er ikke så tykke som et voksent menneske og derfor meget mere påvirkelig for udefra kommende farlige strålinger

NU MÅ SANDHEDEN FREM – vi er flere og flere der kan mærke de negative påvirkniner på det trådløse netværk – og flere komme til hver dag – men mange ved ikke at strålingen er farlig for krop og psyke – men det er der meget der tyder på. WHO er meget betænkelig og har sat det nye G5 net i faresone 3/3 som er det allerhøjeste

Hvor længe skal vi finde os i at blive ført bag lyset og ikke få de reelle facts og informationer om strålefaren

Mange eksperter verden over advarer – hvornår lytter vi til dem og tager deres advarsel alvorligt – det er farligt – meget farligt

Venlig hilsen Per Long, Farum

2 Synes om

Det er ingen som helst overraskelse, at tidens største politiske og økonomiske og teknologiske fænomen kan mobilisere et forsvar mod angreb i form af polemiske artikler som den linkede fra Forskerzonen.

Der er især 2 forfejlede postulater:

  1. At ikke-ioniserende stråling er for energisvagt til at forårsage celleskader: Det er solidt dokumenteret, at oxidativt stress forårsages af svage elektromagnetiske felter.

  2. At evidens kun findes sporadisk i inferiøre tidsskrifter: Det 5 år lange REFLEX-studium (2004) i EU-regi, som kostede 20 mio. kroner og omfattede data fra 12 lande, viste klar evidens for DNA-brud ved svag eksponering. Som verdens mest fulgte studium på området blev REFLEX gentagne angrebet af aggressive interessenter. Professor Franz Adlkofer, som er en af underskriverne bag 5G Appellen, satte i 2015 det sidste punktum ved at vinde en injuriesag.

Det er en forfejlet præmis, at man må kræve et eftertrykkeligt bevis for kræft, før man kan udpege et miljøtoksin. Forfejlet, fordi det er svært at bevise, at noget som helst er kræftfremkaldende. Man påviser en risiko ved hjælp af forskellige videnskabelige metoder (4 dyreforsøg med mobilstråling på 10 år har vist kræftudvikling). Vi kan udmærket fastslå, at ikke-ioniserende stråling på hverdagsniveau har gentoksikologiske effekter med mere.

Bekymringen over det elektomagnetiske ekspoeringstryk blev 1. december 2018 publiceret i verdens førende medicintidsskrift The Lancet: Planetary electromagnetic pollution: it is time to assess its impact - The Lancet Planetary Health

1 Synes om

Hej Per

Jeg er (bla.) børneordfører for Alternativet og jeg deler din bekymring og den holdning, som du udtrykker her.

1 Synes om

Hej Helena - hvor kan man få udført sådan en energitest?

Hej Jesper - undskyld det sene svar - men har haft travlt med at flytte og med at få ro på krop og få det bedre. Heldigvis har Alternativet også fået øje på problemet AlleOs // Alternativet - håber det får opbakning efter høringen.

Hej Sonja
Det kan du hos en kinesolog. Man kan også lære selv at lave den. Det er dog svært at lave på sig selv, men hvis du har en mand eller en veninde, kan de lære det. Det er stråler fra en mobiltelefon, computer eller eget WiFi, man kan teste for. Du kan ikke teste for de stråler der er alle vegne, for det kræver, at du både tester, når du har det tæt på kroppen og uden for dit. Aurafelt.

Kh Helena

  • Læs Sonja Ramsøes eller andres autentiske beretning (se øverst i denne tråd)
  • Lægerne møder flere og flere med hendes type symptomer og forløb
  • Det må i mine øjne være tilstrækkelig evidens til at forbyde 5G.