Mira - Min personlige historie

Mira - Min personlige historie der danner grundlag for at jeg mener jeg kan blive en god politiks leder for Alternativet.

Leder og i iværksætter ind med modermælken
Min mor og far var begge iværksættere. Min far var virksomhedsejer og -leder. Min mor havde egen frisørsalon før hun fik mig. Det vil sige mine to tætteste rollemodeller var iværksættere og ledere. Min far var også til tider en af de mere hårde og skrappe og nok bla. derfor kan jeg modstå når nogen er hårde imod mig og har selv fået en side der kan skære igennem.

Opvokset i en politisk familie.
Min far var Venstremand og sad 28 år i byrådet. Jeg sidder nu med min bror i Skanderborg byråd. Han sidder på sit 14 år.

Jeg har stor indlevelses evne
Min mor blev syg, da jeg var 3 år. Jeg var meget tæt med min mor og fik på den hårde måde lært at mærke hvordan hun og andre har det. Jeg er derfor blevet en der mærker stemningerne i grupper og tør tage fat i det usagte.

Min psyke er meget stærk
Min mor døde da jeg var 8 år. Jeg blev på godt og ondt min egen leder fra en alt for tidlig alder. Jeg blev meget selvstændig, da min far havde meget travlt. Jeg evnede på trods at skabe et godt barne liv og voksenliv for mig selv og mine egne 3 børn.

Jeg kan skabe gode rammer og et godt liv omkring mig
Jeg blev alenemor da mine børn var et halvt, fire og seks år. Det har jeg klaret jeg ret godt. Jeg har evnet at skabte et godt, trygt og glædesfyldt hjem. Jeg er et meget positivt menneske, som prøver at vende det sværer til noget jeg skal lære og udvikle mig af. Jeg har generelt været god til i grupper at smitte med mine gode postive energi. Sidst fik jeg ros for at sprede god stemning i mine 5 uger som vikar på Christiansborg.

Stor selvindsigt og selvrefleksion
Jeg er pædagog og psykoterapeut og kender derigennem mig selv ret godt. Jeg er god til at være bevidst om hvad der sker inde i mig, samtidig med hvad der foregår i diskussionen. Det betyder at jeg meget sjældent hopper med på uhensigtsmæssige stemninger og retorik. Jeg er desuden god til at bevare overblikket og holder mig til emnet og går ikke efter personen.

Værdier og debatdogmer.
Jeg har tidligere, før Å, brugt meget tid i spirituelle fælleskaber / hos spirituelle ledere. (Vækstcenter, Nukuno, Amma, Mooji m.m.) Jeg er derigennem blevet et menneske der hviler godt i mig selv, har en stor bevidsthed og ofte godt nærvær. Da jeg startede i Alternativet var værdier og debatdogmer ikke noget jeg skulle lærer. Det var allerede en integreret del af mig. Jeg har fået ros i byrådet for aldrig at tale dårligt om andre.

Lederen og igangsætteren
Jeg har hele mit liv gået forrest på mange planer og har sat ting i gang. Både som rollemodel og helt konkret. Jeg har boet 8 år i Hertha økosamfund, hvor jeg sad i fællesledelsen. Jeg har startet stop-madspild-arrangementer hvor der er kommet mellem 5 og 10 og lavet mad og i snit 50 mennesker for at spise. Jeg er initativtager til projekt Perma, som skal blive til et Perma bofællesskab. I grupper har jeg i hele mit liv oftet taget styring og er en dygtig mødeleder, som er god til at sikre dagordenen holdes og den kommer i mål. Jeg er pt. forperson og facilitator for et demokrati-udvalg i Skanderborg, hvor jeg desuden er meget kreativ i tilrettelæggelsen og afholdelsen af vores møder.

3 Synes om