Mine personlige tanker for folkemødet og valgkampen i Vejle

Mit bananskib er ved at være klar til start. Udrustet med banner og Flipover, vaskebalje, kost, affaldsposestativ og opsamler til affald.

Første del er at gøre bananskibet kendt, så det er et synligt signal til debat og samtale ved folkemøderne og senere, når jeg kommer rundt i kommunen.

Min første runde med skibet bliver lokalt lige efter Påske, hvor jeg går rundt og samler affald og vasker vejskilte og får en snak med dem, der kommer forbi mig. Senere skal jeg køre med bus og tog til andre dele af Vejle by og til centerbyerne. Alle steder vil jeg lytte og få folk til at fortælle, hvilke ønsker de har til kommunen. Til det bruger jeg flipoveren så vi sammen har stykket noget politik sammen. Vel hjemme igen, hver dag, samler jeg ideerne og ønskerne sammen og lægger dem på Facebook.

Til folkemøderne tager jeg til en runde til Børkop, Egtved, Jelling, Give og slutter af i Vejle og stiller op til samtale om netop de ønsker og ideer, som jeg har fået fra dem tidligere.

Ønskesedlen fra de 2 omgange renskriver jeg og lægger på Alternativet, Vejles Facebookside, så de er synlige for alle og kan bruges politisk i byrådet.

Tredje runde ligger ikke helt fast, men enten før eller efter sommerferien og inden september.

Jeg vil gerne aktivere så mange alternativmedlemmer som muligt og have dem med på turene. I den forbindelse vil jeg trække på præcis de kompetencer, som det enkelte medlem har. Det kan være at lave småkager eller hækle små Å-er, som kan sys på tøjet, tegne tegninger som selfier af kandidaten og en borger, en karikaturtegning, osv.

Jeg vil ikke bruge flyers, da 80% alligevel bliver smidt ud, men i stedet bruge 2-sindede visitkort. På den ene side er jeg og en QR-kode til min kandidathjemmeside på Facebook. På den anden side et stort Å og en QR-kode til Alternativets politiske program.

2 Synes om