Medlemslister

Hej jeg har været meget i tvivl om hvem jeg skal kontakte for at få et ordentligt svar så nu prøver jeg at skrive herinde.

jeg er næstforperson i Alternativet Rødovre og har flere gange forsøgt at printe en medlemsliste ud for vores lokalforening.
men uanset hvordan jeg gør det så bliver de lister jeg får ud et kæmpe sammensurium hvor alle oplysningerne står i de samme felter. og kan være meget svære og tyde. Tidligere har det fungeret fint og jeg har kunnet printe nogen brugbare lister ud men det virker ikke mere.

Er der andre end mig der har det samme problem og kan forklare mig hvordan jeg kan løse det? eller kan fortælle mig hvem jeg skal kontakte for at få hjælp.

MVH Morten Folsted Jensen

Hej Morten

Henter du listen ned på computeren, eller forsøger du at printe direkte ud fra AlleOs?

Jeg henter listen ned (tryk på plusset og vælg “Eksporter liste”). erefter åbner jeg i Libreoffice (skulle også virke i Excel), vælger “kommasepareret” og “UTF-8” som tegnsæt - og så får jeg den op i format, der nemt kan printes.

Prøv at skrive hvad du gør og hvad du ser.

Hej Nis
Jeg henter listen ned på min computer.

jeg går ind her

Markere samtlige personer manuelt, jeg var ikke klar over man kunne trykke
på pluset.
og vælger eksporter liste.
nogen gange har det virket fint f.eks. virker det fint nu.

men i lange perioder har jeg fået stort sammensurium ud hvor alle
oplysningerne er blandet sammen.
er du webmaster på alleos? så kan jeg jo kontakte dig hvis problemet opstår
igen.

MVH Morten

:

Jeg er ikke webmaster - men kasserer i Ringsted Lokalforening.

Jeg går ind et andet sted end dig - gennem “Medlemmer”->“Lokalforeninger”->“Ringsted”, og ender så på

Her har jeg adgang til “plusmenuen” - på søgningen har jeg i stedet en download-knap.

Lige nu virker listerne fint både under "Lokalforening Ringsted " og hvis jeg søger på “Ringsted Kommune”. Men den første giver 41 medlemmer, den anden kun 21 (!) (selv om der vises 41 på skærmen). 1 person, medlemsnummer 23723, er med i udtrækket, uden at blive vist på skærmen. Vedkommende er tilsyneladende ikke medlem. Ringsted Lokalforening dækker præcis Ringsted Kommune.

Så vidt jeg kan se, giver eksporten alle personer i kommunen, der ikke står som “privat medlem” - inklusiv folk der ikke er medlemmer, uafhængigt af hvilke yerligere søgekriterier der er anvendt. @huulbaek, kan ovenstående gå som en bug-report? Og er det dig der skal have den?

Hej Nis
igår virkede det fint på min computer
men her til morgen hvor jeg loggede ind for at printe listerne ud fik jeg præcis samme problem som jeg hele tiden har haft…
så tror der er en eller anden fejl på hjemmesiden. men det kan ham huulbaek vel svare på?

Forskellen på lokalforening og kommune er, at man kan være medlem af kommunen uden at være medlem af Alternativet og dermed lokalforeningen :slight_smile:

Jeg ser også 41 medlemmer af lokalforeningen, men samlet set er der flere i kommunen (49): AlleOs // Alternativet

Hvor ser du tallet 21 henne? Jeg kan ikke se 23723 nogen steder.

Det er et helt generelt problem, at Excel ikke altid kan finde ud af CSV (komma separerede værdier) - i hvert fald ikke, hvis du bare forsøger at åbne det. Brug i stedet LibreOffice, OpenOffice eller Google Docs. Det er et kendt problem ved Excel.

Kommuneeksport er en midlertidig foranstaltning til brug i kommuner, hvor lokalforeningerne endnu ikke er etableret.

Jeg kan se 1 ikke-medlem (går jeg ud fra) under kommunen, hvis jeg fjerner fluebenet i “Kun medlemmer”.

Jeg kan ikke reproducere de 49 - jeg ser 41 ved “kun medlemmer” og 42 uden.

Når jeg eksporterer fra kommunesiden, får jeg 21 navne ud. Herunder 23723, som er ikke-medlemmet. Som sagt lader det til at jeg kun får de “offentligt synlige” medlemmer ud.

Det er noteret.

Hovedproblemet er (som jeg ser det) at csv-formattet er overloaded. Det kan man så også klandre Excel for - de udbredte ideen med at producere semicolonseparerede filer og kalde dem “csv”.